Gå til innhold

oprativsystem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke XP? jeg ser ikke hva som er gale med XP. Bruker det ikke selv, men det er på grunn av ren latskap, jeg har ikke hatt gidda tilå legge det inn. Dessuten vurderer jeg å skifte til Linux, men ettersom jeg spiller en del så er jeg ikke sikker..

Lenke til kommentar

Sier bare en ting:

WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP, WinXP...

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

(Beklager dette var kanskje litt useriøst og litt for mye fjortis...[les: Jeg er ikke fjortis])

Lenke til kommentar

Behold det du har hvis du ikke vil ha winxp. Ser ikke noe poeng i å installere andre OS hvis ikke xp er bra nok for deg. Det er det beste Os'et til Bill ever. Skal sies at jeg ikke har prøvd linux enda. Får ikke installert det. Arrrrghhh, det er så jævlig irriterenes :?:

Mvh

Lars

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 21:40, roggis skrev:

hvilket os burde jeg bruke

kjører for tiden 98 sec.

skal brukes mest til spill, filmer, musikk og lan party.

har tilgang til det meste.

vil ikke ha xp.

hvorfor spør du då,bruk d du har om du er fornøyd,vil prøvd win xp/2k,liker best win xp pro

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 00:05, Kr]st[an skrev:

XP er best :wink:

XP er stabilt, kjører spill *uten* problemer (nesten) og er svindyrt :wink:

Xp er best, jeg kan ha det kjørende døgn på døgn gjerne 2 - 7 dager i strekk uten at det krasjer med allt mulgi bruk....:smile:

Xp er jo på en måte win2k i et nytt skall, og litt bedre tilpasset multimedia da.

mvh Christian

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 00:23, chma skrev:

Quote:

Xp er best, jeg kan ha det kjørende døgn på døgn gjerne 2 - 7 dager i strekk uten at det krasjer med allt mulgi bruk....:smile:

Xp er jo på en måte win2k i et nytt skall, og litt bedre tilpasset multimedia da.

mvh Christian

På hvilke måter er det bedre på multimedia enn 2000, jeg har ingen prob med noen spill eller noen form for mulitmedia i 2000. Det er heller motsatt, 2000 er kjappere på å vise egenskaper til AVi filer og sånt (bare et lite eksempel)

Eneste jeg kan nevne som er bedre i XP er at MP kan spille av DVD og at man kan spole i fullskjerm!

Hvis det er flere så bare si det. Jeg er ingen expert på XP, har alltid likt 2000 bedre!

Lenke til kommentar

skal ikke si jeg har prøvd win2k annet enn på min fars jobb pc. Men jeg ser jo at det er helt stripet for media funksjoner så jeg antar at det er tilpasset at man skal jobbe....:smile:

Gå enten for win2k eller xp, ikke win me, eller 9x.

mvh Christian

Lenke til kommentar

WinXP Professional er best og det er dyrt! (eneste som er verdt å kjøpe av software)

Linux suger både maur å døde fluer..... å linux er så useriøst piss at du kan få latterkrampe! Hva med en "Stor Tå" istedet for "Start" ? må ha kreative tanker den som lager noe slikt.. programmenyen i Linux er jo råtten også.... nei huff.

Netscape for Linux? er virkelig kult å maksimere å minimere vinduer her....

Tenker dere over hvor bra Windows virkelig er ville dere skutt Torvald Linus istedet! Linux til webserver er greit nok... men bare det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 22:23, Lars73 skrev:

Behold det du har hvis du ikke vil ha winxp. Ser ikke noe poeng i å installere andre OS hvis ikke xp er bra nok for deg. Det er det beste Os'et til Bill ever. Skal sies at jeg ikke har prøvd linux enda. Får ikke installert det. Arrrrghhh, det er så jævlig irriterenes :???:

Mvh

Lars

Du er ikke den første som ikke får installert Linux, men RedHat er enkelt å installere. Kan love deg det er verre å avinstallere..

Ikke er det verdt å installere heller (stinker å lite brukervennlig)

Hvilke nytteprogrammer finnes til Linux?

Noen som kan hjelpe ola businessman å skrive ut faktura på linux?

Lenke til kommentar

Du er ikke den første som ikke får installert Linux, men RedHat er enkelt å installere. Kan love deg det er verre å avinstallere..

Ikke er det verdt å installere heller (stinker å lite brukervennlig)

Noen som kan hjelpe ola businessman å skrive ut faktura på linux?

-----------------------------------------------------

Ny bruker av Linux sier:

Har akkurat innstalert Mandrak 8.1, og ble egentlig veldig posetift overraska, der er det mp3-spiller, div. text-prog, cd-brenning og masse mer.

Det er også en god del programmer og spill for linux ute på nett som man kan laste ned greit å enkelt.

skjønner ikke hvorfor klage på dette, er jo gratis å LOVELIG. TOPP.

(er vel noe ut av kurs fra det opprinnelige evmnet da)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 02:13, Viva skrev:

WinXP Professional er best og det er dyrt! (eneste som er verdt å kjøpe av software)

Har du betalt for det?

Quote:

Linux suger både maur å døde fluer..... å linux er så useriøst piss at du kan få latterkrampe! Hva med en "Stor Tå" istedet for "Start" ? må ha kreative tanker den som lager noe slikt.. programmenyen i Linux er jo råtten også.... nei huff.

Linux useriøst? Hadde universiteter over hele verden brukt det da? Hadde store bedrifter brukt det til kritiske datamaskiner? Ville dataselskaper som IBM satset så mye på Linux hvis det var useriøst?

Og hva er den stortåa du snakker om? Har ikke sett den, men den høres kul ut! I Linux kan du nemlig velge mellom et hav av windowmanagere, så den enkelte bruker har full frihet til å velge hvordan desktopen skal se ut. Noen har kanskje stortå-fetisj, men prøv en annen windowmanager hvis du ikke liker den. Du kan sikkert bytte ut logoen også. Alt kan customizes...

Ellers har unix-utviklere generelt mye bedre humor, bare se på feilmeldingene og sammenlikn med MS sine.

Quote:

Netscape for Linux? er virkelig kult å maksimere å minimere vinduer her....

Hvorfor må du bruke den dårligste browseren til Linux? Prøv Opera 6 eller Mozilla isteden.

Quote:

Tenker dere over hvor bra Windows virkelig er ville dere skutt Torvald Linus istedet! Linux til webserver er greit nok... men bare det.

Det fins knapt noen Linux-brukere som ikke har prøvd Windows. Jeg har selv brukt Windows siden ver 3.0. M.a.o har jeg et godt grunnlag for å sammenlikne de to os'ene.m

På den annen side er det veldig mange Windows-brukere som kritiserer Linux høylytt uten å vite hva de snakker om. Enten har de ikke prøvd Linux i det hele tatt, ellers ga de opp under installasjonen en gang for et par år siden.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 02:15, Viva skrev:

Hvis du klarer å installere Linux, kan jeg love deg at det er mye lettere å fjerne det. Bruk PartitionMagic eller et annet program til å fjerne alle ext2 part. + swap. Kan umulig ta mange minuttene.

Quote:

Alt for mange :smile:

Start søket på freshmeat.net

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 03:07, Langbein skrev:

Den 2002-05-29 02:13, Viva skrev:

Har du betalt for det?

Har en flott kvittering på 3800,- fra Dropzone for fullversjon :grin: wah.. fikk gates råd til å handle julegaver også..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 00:54, Killer_DT skrev:

Quote:

Den 2002-05-29 00:23, chma skrev:

Quote:

mvh Christian

På hvilke måter er det bedre på multimedia enn 2000, jeg har ingen prob med noen spill eller noen form for mulitmedia i 2000. Det er heller motsatt, 2000 er kjappere på å vise egenskaper til AVi filer og sånt (bare et lite eksempel)

Eneste jeg kan nevne som er bedre i XP er at MP kan spille av DVD og at man kan spole i fullskjerm!

Hvis det er flere så bare si det. Jeg er ingen expert på XP, har alltid likt 2000 bedre!

Må si meg enig der ja... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...