Gå til innhold

Vantec tornado på 2500+ , Hvorfor så varm?

SkummelType

Anbefalte innlegg

Hjelp! :( har akkuratt montert en Vantec Tornado(5500rpm) vifte (som jeg har hatt ligende siden jul) på min 2500+. men det rare er at etter at jeg tok av den andre vifta (3500rpm) ved bytte av psu er prossesoren varmere?

fremgangs måte:

1. sitte og dille og skru løs gammel vifte for og få ut gammel psu

2. sitte og banne fordi jeg ikke fikk inn igjen den nye psuen

3. plukke av kjøle ribba som satt igjen på cpu (men så kom jeg på at jeg ikke har kjans til å få montert den etter at ny psu er på plass :blush:

4. æsj, så jeg nappa ut hele driten(hk, psu) og la på senga :p

5. stappa inn psu.

6. monterte vantec vifta på cpu (som da lå på senga , fordi det er dårlig med plass i pcen min!) monterte så dette inn igjen i pc ( og håpet at den startet)

7. finne ut at cpu var på 49 grader i bios!!! :ohmy: (34 grader før)

antakelig har det noe med at jeg ikke hadde på igjen noe kjølepasta etter at jeg hadde plukket av kjøleribben første gang, :blush: men det var jo kjølepasta igjen på både cpu og kjøleribben?? Så hvorfor så varm?? :hmm:

håper noen kan hjelpe p.f.t

edit* cpu er ikke oveklokket!!!

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
grunnen til strikkene er at jeg er mye på lan og kjøleribben er ganske tung med den vifta og sånn liksom. så de holder den på plass og hindrer at den bøyer ned hovedkortet. det første innlegget var litt uoversiktlig ja..

nå holder cpu 44 grader i windows.. hm.. :hmm:

Det er jo ikke faretruende, men jeg ville tatt av kjøleribba. Renset porssesor og kjøler for gammel pasta og erstattet den med ny!

Rens prossesor og ribbe med rense sprit. Isopropanol er fint, men ikke white sprit da det legger igjen et tynt fettlag som vil kunne virke negativt på resultatet!

Bruk god kjølepasta. Jeg foretrekker Arctic Silver i nyeste revisjon (5) !

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
:w00t::dribble: tok av den ene strikken.. og da datt kjøleren litt ned men prossesoren gikk fra 46 grader til 36 hehe :w00t:

Hadde du strikket veldig stramt?? høres rart ut at du har klart å få dette til med de strikkene du har brukt.. ser jo ikke ut som noen særlige kraftige strikk heller :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...