SkummelType Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Hjelp! har akkuratt montert en Vantec Tornado(5500rpm) vifte (som jeg har hatt ligende siden jul) på min 2500+. men det rare er at etter at jeg tok av den andre vifta (3500rpm) ved bytte av psu er prossesoren varmere? fremgangs måte: 1. sitte og dille og skru løs gammel vifte for og få ut gammel psu 2. sitte og banne fordi jeg ikke fikk inn igjen den nye psuen 3. plukke av kjøle ribba som satt igjen på cpu (men så kom jeg på at jeg ikke har kjans til å få montert den etter at ny psu er på plass 4. æsj, så jeg nappa ut hele driten(hk, psu) og la på senga 5. stappa inn psu. 6. monterte vantec vifta på cpu (som da lå på senga , fordi det er dårlig med plass i pcen min!) monterte så dette inn igjen i pc ( og håpet at den startet) 7. finne ut at cpu var på 49 grader i bios!!! (34 grader før) antakelig har det noe med at jeg ikke hadde på igjen noe kjølepasta etter at jeg hadde plukket av kjøleribben første gang, men det var jo kjølepasta igjen på både cpu og kjøleribben?? Så hvorfor så varm?? håper noen kan hjelpe p.f.t edit* cpu er ikke oveklokket!!! Endret 22. november 2004 av Tnn Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Edit* 2 : nå er cpu på 46 grader i windows.. hmm.. kanskje pastaen måtte brenne igjen?? litt mere normalt nå men det bråker felt! vurderer og ta den av og prøve den andre igjen men hva hvis cpu blir helt heatmaxx?? Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Rense CPU for gammel pasta... og sjekke at kjøleren sitter skikkelig fast.. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 det er litt drit med kjøleribben for den har bare 1+1 krok feste. men j har liksom strikker som forhindrer at den detter ned men.. bilde: vedlegg? hmm Lenke til kommentar
klikko Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 jeg er forvirra... mest pga det første innlegget ditt som bare var et eneste virrvarr men over til saken.... hva er strikkene til?`har du festet kjøleren ordentlig så skal dette være unødvendig... Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 grunnen til strikkene er at jeg er mye på lan og kjøleribben er ganske tung med den vifta og sånn liksom. så de holder den på plass og hindrer at den bøyer ned hovedkortet. det første innlegget var litt uoversiktlig ja.. nå holder cpu 44 grader i windows.. hm.. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 grunnen til strikkene er at jeg er mye på lan og kjøleribben er ganske tung med den vifta og sånn liksom. så de holder den på plass og hindrer at den bøyer ned hovedkortet. det første innlegget var litt uoversiktlig ja.. nå holder cpu 44 grader i windows.. hm.. Det er jo ikke faretruende, men jeg ville tatt av kjøleribba. Renset porssesor og kjøler for gammel pasta og erstattet den med ny! Rens prossesor og ribbe med rense sprit. Isopropanol er fint, men ikke white sprit da det legger igjen et tynt fettlag som vil kunne virke negativt på resultatet! Bruk god kjølepasta. Jeg foretrekker Arctic Silver i nyeste revisjon (5) ! Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) har Artic silver II . men hvordan ser isopropanol ut? er det noe som jeg kanskje finner i huset? hva må jeg være forsiktig med hvis jeg skal vaske( kortsluttnig og rester av rensemiddl)? takk for alle svar!! EDIT* er isopropanol på flaske? Endret 23. november 2004 av Tnn Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Isoprobanol er det ssamme som kondensfjerner. Eg bruker til tider Vodka i staden.... Heimbrendt burde også fungere fint Dess reiere dess bedre Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 så hvis je finn kondensfjerner kenn je bruke det? *off-topic kolbuvatn(heimbrent) har jeg ikke Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 ja...bruk kondensfjerner....kjør isopropanol på benzern.. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 tok av den ene strikken.. og da datt kjøleren litt ned men prossesoren gikk fra 46 grader til 36 hehe Lenke til kommentar
9374j Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvis du først har den der Vantec vifta, kan du like godt kjøpe deg Thermaltake Volcano 12 vifta! Kjøler bedre og støyer dessuten LITT mindre (har i tillegg viftekontroller hvor du kan skru ned til 30db lydnivå med en temp på 38 idle) ! Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 tok av den ene strikken.. og da datt kjøleren litt ned men prossesoren gikk fra 46 grader til 36 hehe Hadde du strikket veldig stramt?? høres rart ut at du har klart å få dette til med de strikkene du har brukt.. ser jo ikke ut som noen særlige kraftige strikk heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå