gspr Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Eyo. Nå har det seg slik at jeg har en del problemer med mitt GF4 Ti4200-kort sammen med X.org. Jeg var så dum at jeg skaffet "nytt" (brukt) kort SAMTIDIG som jeg reformaterte og gikk fra XFree86 til X.org. Jeg har store problemer med å finne ut om det er et software- eller hardware-problem (X begynner plutselig å bruke 100% CPU etter en stund i 3D-spill, slik at alt går kjempetregt. Ved å klokke ned kortet kan jeg spille lengre uten at dette skjer). Viften til kortet synger på siste verset, og lager stygge lyder de første par minuttene etter boot, så jeg vurderer å kjøpe ny kjøler på Datakjeden til 175 kroner. Dette er imidlertid nesten like mye som kortet kostet, så jeg vil være helt sikker på at det ikke er software-feil. Derfor trenger jeg en LiveCD med en helt plain XFree86 OG NVIDIA-DRIVERNE. Gentoo (som jeg kjører) sin XFree86 er for modifisert til at jeg tør bruke den for å bli sikker. Knoppix kommer uten Nvidia-driverne. Ideer? Problemet er forøvrig (noe utydelig) beskrevet her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=327111&hl= Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 PHLAK <- Beste live cden til 'vanlig' dekstop bruk. tar ca. 400 MB tror jeg. Proffesional Hacker Linux Assault Kit, navnet er ganske harry, men ikke bry deg om det. Den kj0rer xfree86 OG nvidia drivere Phlak er ogsA en god livecd, nAr det gjelder war driving, vet egentlig ikke hvorfor, men men pr0v den ut. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Sikker på at det er den proprietære nvidia-driveren som er med, og ikke den frie nv-driveren? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er det lovleg å inkludere nvidia-drivaren då? SuSE for i alle fall ikkje lov. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 PCLinuxOS har i hvertfall NVIDIA drivere inkudert... anbefales forøvrig på det varmeste som hoveddistro Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 phlak har ekte nvidia drivere kommer jo opp nvidia logoen. modprober nvidia osv. ikke NV driverne, men NVIDIA Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ripz911: Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå