Gilbert Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har lyst til å lage en graf/bilde som viser besøksutviklingen på grunnlag av informasjon fra en mysql-database som oppdateres med ukens besøkstall hver søndag. Mener å huske et slikt spørsmål var oppe for en stund siden, så har en tanke om at det går. Er det noen som har noen tanker om hvilken tankegang jeg skal bruke for å angripe problemet? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Vel, har en liten ide da, Du kan gjøre alle tall om besøkende om til prosent (ifra en gitt maks verdi f.esk 250 stykk.). Så tar du en div eller en tabell, og tar håyden på ca 350 piksler og bredden på så mye du trenger (kommer ann på antall dager). Derreter lager du et bilde som er 12*1piksler der 1 står for høyden. Så inne i denne tabellen tar du en ny tabell med valign="bottom" og height="50%" Bakgrunnen er dette bilde som f.eks er en blå strek. Da har du et system som vil strekke seg etter så mange prosentpoeng den får gitt. Så lager du en skala fra 0 - 250 oppover ved siden av alle dagene. (en tabbel/div for hver dag) og vips så tror jeg du skal ha en graf. // Beklager for rotete tråd. Håper du skjønte hva jeg mente. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Enig, det er en mulig løsning. Men mener å huske at det kan gjøres enda mer finulig, ved å angi punkter i et bilde med informasjonen fra mysql, og lage "strek mellom punktene" automatisk. Stemmer det? edit: tok et besøk på hotscripts, og der ser det ut til at jeg finner noe jeg kan bruke Endret 22. november 2004 av fjartan Lenke til kommentar
jrz Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 bare til de som lurer, gd er tingen. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 bare til de som lurer, gd er tingen. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hvis grafen skal oppdateres hver søndag så er det enkleste å bruke en cron job. Ta en kikk på www.hotscripts.com for grafscripts. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 tok en tur på hotscripts og fant det jeg var ute etter (se edit lenger opp). mulig jeg er litt uklar med hva jeg mente med oppdateres på søndag, det er mysql-tabellen som oppdateres hver søndag, ikke grafen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå