Gå til innhold

Lage en graf på grunnlag av mysql-data

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lage en graf/bilde som viser besøksutviklingen på grunnlag av informasjon fra en mysql-database som oppdateres med ukens besøkstall hver søndag. Mener å huske et slikt spørsmål var oppe for en stund siden, så har en tanke om at det går.

Er det noen som har noen tanker om hvilken tankegang jeg skal bruke for å angripe problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har en liten ide da,

Du kan gjøre alle tall om besøkende om til prosent (ifra en gitt maks verdi f.esk 250 stykk.).

Så tar du en div eller en tabell, og tar håyden på ca 350 piksler og bredden på så mye du trenger (kommer ann på antall dager).

Derreter lager du et bilde som er 12*1piksler der 1 står for høyden.

Så inne i denne tabellen tar du en ny tabell med valign="bottom" og height="50%"

Bakgrunnen er dette bilde som f.eks er en blå strek.

Da har du et system som vil strekke seg etter så mange prosentpoeng den får gitt.

Så lager du en skala fra 0 - 250 oppover ved siden av alle dagene. (en tabbel/div for hver dag) og vips så tror jeg du skal ha en graf.

// Beklager for rotete tråd. Håper du skjønte hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Enig, det er en mulig løsning. Men mener å huske at det kan gjøres enda mer finulig, ved å angi punkter i et bilde med informasjonen fra mysql, og lage "strek mellom punktene" automatisk. Stemmer det?

edit: tok et besøk på hotscripts, og der ser det ut til at jeg finner noe jeg kan bruke :)

Endret av fjartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...