Gå til innhold

Hvor mye har du i IQ?

hallyboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har 115 i iq. Iq sier ikke mye om intelligens, bortsett fra realfaglige egenskaper. Det sier ingenting om kreativitet, sosial intelligens osv.

IQ går også inn på kreativitet, og til en viss grad sosial intelligens.

Men idag er det den langt mer hverdagsaktuell EQ som er mest populær, og er spesielt rettet mot blandt annet nevnte egenskaper.

Lenke til kommentar

Har ikke tatt noen "ordtlig" IQ test. Men tok den IQ testen som var på illvit (de IQ testene er slike som de "ekte") Da fikk jeg 97 den første gangen og 111 den andre gangen. Selvfølgelig så teller jo ikke denne testen, men det er slik en IQ test ser ut og da regner jeg med at jeg har noe rundt de resultatene jeg fikk. Håper ikke jeg har under 95 iallfall, for det føles sånn ut :roll:

Lenke til kommentar
Iq sier ikke mye om intelligens, bortsett fra realfaglige egenskaper. Det sier ingenting om kreativitet, sosial intelligens osv.

Intelligence quotient (IQ) er et tallmessig uttrykk for intelligensnivå, så IQ sier egentlig alt om intelligens. Det gjør derimot ikke såkalte IQ-tester, men det forandrer ikke begrepet IQ.

Gjennomsnittlig intelligens for en gitt aldersgruppe settes til 100, med et standardavvik på 15. Dette innebærer at rundt 68 prosent vil oppnå en IQ på mellom 85 og 115, mens vel to prosent får mer enn 130 IQ-poeng. En tilsvarende gruppe vil få en svakere poengsum enn 70 IQ-poeng.

EDIT: Øver på å skrive..

Endret av dr_down
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
mener det var 9 jeg fikk ja, er ikke helt sikker på summen, var 8 eller 9...

Tror ikke man kan få 8 (ihvertfall ikke på de andre testene), så da er det 9 som er maks.

Hvis resultatlisten går fra 1-9 så er det klart man kan få 8?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...