eivindlt Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg skal lage en pc til videoredigering, og her er en del av oppsettet: HK Asus P5GDC LGA775 (ikke ddr2) CPU: Intel LGA775 P4 Prescott 540 3,2ghz RAM: GeIL Value 2x512mb PC3200 HD: 2x Seagate Barracuda 7200.7 Serial-ATA 200GB Bør jeg skaffe bedre minne? Isåfall - raskere (ddr2 eller?) eller mer kapasitet (2gb)?? Hvis jeg skal skaffe en bedre harddisk - hvilken??? Raptor? Større buffer?? Trenger HJELP! Takker for alle svar Endret 22. november 2004 av eivindlt Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det som krever mye CPU kraft ved video-redigering er når du skal lagre den ferdige redigerte filmen i et komprimert format. Da står som regel maskinen i 100% CPU busy en god stund (avhengig av hvilken kompersjonsalgoritme / codec som benyttes). Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Vel, skal du drive i STORstil eller? En middels maskin av dagens standard fungerer vell ok? Så den der burde være finfin Men, skjermkort? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Ser faktisk ganske hensiktsmessig ut dette. Hvor mye minne du trenger er veldig avhengig av hvor store prosjekter du skal jobbe med. Tror nok at 1 GB holder ganske så langt, og det er jo enkelt å oppgradere hvis det skulle bli for lite. Du trenger ingen monstermaskin for videoredigering, men nok ram og egen disk til råopptak betyr mer enn rå prosessorkraft. EDIT: Min oppfatning er at du er bedre tjent med de to 200GB diskene enn en raptor og en 200GB. Du vil trenge mye plass til lagring/mellomlagring osv, og ytelse i videoredigering er ikke avhengig av lav søketid men heller høy sekvensiell lese/skriveytelse. Og det byr 200GB`ene på i massevis. Endret 22. november 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå