Gå til innhold

Hva er det heftigste Low-Profile skjermkortet?


Onkel Kompost

Anbefalte innlegg

Hei på jere, kunnskapsrike sønner av hardware-Norge.

 

Jeg satt og lurte på om jeg skulle anskaffe meg et slikt et Antec Minuet kabinett, men ser at dette bare støtter halv-størrelse utvidelseskort.

 

Poenget mitt for å i det hele tatt for å få fatt på dette er at jeg trenger en meget stille liten maskin med litt HD og kurant kjøling, som kan stå på over lengre tid. Den jeg har nå og bruker for det meste er noe bråkete med SCSI disker, S-ata, IDE og 8 kabinetter i skjønn disharmonisk forening.

 

Den nye maskinen er tenkt som en maskin for skriving for det meste, men kanskje og et spill en gang i blant, og om jeg finner et skikkelig lydkort som jeg kan få til å passe inn i maskinen kunne jeg tenke meg å benytte maskinen til litt musikkarbeid.

 

Men i første omgang lurer jeg altså på om hva det generelt sett mest heftige low-profile (eller hva det nå enn heter) skjermkort som er tilgjengelig på det norske marked for tiden.

 

Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Finnes ingen heftige low-profile kort :!:

 

Du sier ikke hvilken skjermkortbuss du har, men tar en sjans på AGP.

 

I så tilfelle kan du se på disse alternativene:

 

XFX GeForce FX5500 128MB DDR AGP, Tv-Out, Retail 590,-

 

MSI GeForce FX5500 128MB DDR AGP, FX5500-T128, Tv-Out, Retail 529,-

 

PowerColor Radeon 9250 128MB DDR AGP, ATI 9250, DVI-I, TV-Out, Retail 519,-

 

Tror førstnevnte har en vifte. Sistnevnte har jeg selv testet i til dømes BF1942 og takler det fint i oppløsninger opptil 1024x768. Det gjør nok fx5500 kortene også, men har ikke testet disse.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Aopen FX5700Le er det kjappeste "low profile" kortet så langt i norge. De selger dette på PSData.

Glimrende, takk til begge dere to som tok dere tiden til å svare på dette. Da forstår jeg det riktig om jeg sier at dette kan brukes i et sånt halv-høyde kabinett da, sant?

 

Edit1: Hvis ikke er det vel bare å fyre i gang dremelen ? ;) Det kan fort bli stygt om det blir mye metallspon på gang.

 

Edit2: Og ja, det er for tiden AGP som vurderes. Tenkte nemlige på et slikt et pentium-m hovedkort, for å få mye kraft på forholdsvis små hovedkort og lave trekk i strøm.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...