Gå til innhold

TV: SONY KV-32CS70 (updated)

Anbefalte innlegg

Hva med en widescreen da: KV-32CS70

5500,- på EL-Kjøp..

Mange hadde innvendinger mot 4:3, derfor blir det en 16:9..

Jeg har flyttet til min søster, og er på utgikk etter ny TV..

Derfor lurte jeg på om denne var noen som hadde erfaringer med denne??

Skjermen skal brukes til å se filmer via datan, og spille Xbox/PS2.!!

Vedlegg:

Produktside

4 495,- på EL-Kjøp

Endret av Birger_Nord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bedre å spørre hva som er vitsen med å kjøpe en 4:3-TV i dag?

Alle (hvertfall 99,5%) nyere DVD-filmer er i 16:9-format eller bredere.

NRK vil sende 50% i 16:9 i løpet av året og andelen vil bare øke.

Alle TV-stasjoner som skal være med i det digitale nettet (som skal være klart ca 2007) må sende i 16:9.

Vil du legge igjen kr 4495,- hos Elkjøp, så kan du f. eks. kjøpe en Panasonic TX28PM1F. Den gir virkelig flotte bilder i forhold til prisen.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
28" og Panasonic??
Hva mente du med det?

Er ikke Panasonic "bra nok" for deg?

Er ikke 28" stort nok? Du spurte om en 29" 4:3. Når du ser 16:9 på den, har du et synlig bilde som tilsvarer omtrent 23" 16:9. D.v.s. at du får et vesentlig større synlig bilde på en 28" wide enn en 29" 4:3 når sendingen er 16:9. Og det er jo det som blir standaren de neste årene.....

Lenke til kommentar
Det finnes vel ingen grunn til å vurdere en 4:3 TV.

Bare tull!, se på tv2, tv3 og tvnorge for eksempel, det aller meste blir fremdeles sendt i 4:3 format, og for de som ikke har digital dekoder blir ikke bilde så veldig flott av å zoomes på de få programmene NRK sender i 16:9.

Widescreen er en stor vits, enkelt og greit. Kjøp det vis du bare ser på DVD, eller vent til 2007!.

Lenke til kommentar
.. se på tv2, tv3 og tvnorge for eksempel, det aller meste blir fremdeles sendt i 4:3 format
TV2 har siden i sommer begynt å sende en god del i 16:9.

TVN og TV3 -> nesten enig. Men TVN og TV3 må begynne å sende i 16:9 i 2006 hvis de skal være med i det digitale bakkenettet (og det regner alle med at de vil...).

.. de få programmene NRK sender i 16:9.
Ser du på NRK? De sender ganske mye i 16:9, og som sagt tidligere i tråden, skal de komme opp i 50% i løpet av året.

Widescreen er en stor vits, enkelt og greit. Kjøp det vis du bare ser på DVD, eller vent til 2007!.
Eneste argument er hvis du kjøper ny TV i dag for å kaste den om 2 år, men de fleste av oss har en TV vesentlig lenger.

Nå skriver vi 2005 om én måned. Hvis utbyggingsplanen holder, vil mesteparten av Norge ha digitalt bakkenett med bare 16:9-format i løpet av 2-3 år. Hvis du kjøper widescreen-TV i dag får du pr idag flest sendinger i 4:3. I løpet av 2-3 år går antakelig alle over til 16:9. Hvis du da har TV-en i 10 år får du litt varierende formater i 2-3 år og "riktige bilder" i 7-8 år hvis du kjøper 16:9. HVis du derimot kjøper ny 4:3 i dag får du flere og flere sendinger med store svarte striper oppe og ned de første 2-3 årene og konstante striper de neste 7-8 årene.

Lenke til kommentar

har sett litt på denne tven, men det ser ut som om de ikke selger den på elkjøp lengre? Noen som vet hvor jeg kan få tak i den?

edit: jo de selger den visst enda, men den var blitt mye dyrere nå :( . Er det noen andre steder de selger den?

Endret av andesam
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei !

Jeg har og lurt på å få meg en Sony KV-32CS70 . Sjekket med Elkjøp kundeservice og de sa de var utsolgt, men ville få på lager igjen etter jul. Men så sjekket jeg endel av butikkene på nett, og de har den på Elkjøp, Carl Berners Plass, Oslo !

Jeg trenger 16:9 til digitale satelittkanaler ! BBC sender veldig mye i dette formatet, og det gjør og tusenvis av andre kanaler jeg får inn.

Lenke til kommentar

Sony KV32CS70 sliter stort med linjeflimmer, masse sorte striper på skjermen som synes utrolig godt... Veldig irriterende, og går ikke bort uansett om du bruker digital parabol/dvd eller kabel tv.

Vil du bli kvitt dette så kjøp Panasonic TX32PM11. Vesentlig bedre bilde, og koster bare 1400 mer, ca 6995,-.

Lenke til kommentar

Dette med linjeflimmer, sorte striper på bildet, finnes på alle "1. genereasjons" 100 hz apparater, dvs de fjerner bare generell flimring, men ikke linjestripene som fremkommer ved at tv'n tegner bildet i 100hz. "2. generasjons" 100hz apparater med digital scan fjerner dette problemet, og gir mye skarpere bilde. Egentlig så er det bare de billige Sony 100hz apparatene som fortsatt har dette, har ikke sett det på noen andre merker.

Skal man ha Sony 100hz så må man kjøpe de dyre modellene, ala FQ86, de er gode. Ellers så er anbefalingen å styre unna de rimeligste Sony modellene og heller legg inn en tusenlapp til for bedre bilde, eller gå ned en størrelse.

Kjøper man en 28" 50hz modell alla Panasonic TX28PM1 (4500,-) eller Philips 28PW6558 (ca 5000,-) så er disse apparatet vesentlig skarpere enn Sony sin 32". På 50hz apparater finnes det ikke linjeflimmer, dette gjelder forsåvidt både 32" og 28", selv om 32"50hz ofte blir mye mer kornete i bildet...

Lenke til kommentar
Det finnes vel ingen grunn til å vurdere en 4:3 TV.

Bare tull!, se på tv2, tv3 og tvnorge for eksempel, det aller meste blir fremdeles sendt i 4:3 format, og for de som ikke har digital dekoder blir ikke bilde så veldig flott av å zoomes på de få programmene NRK sender i 16:9.

Hehe... du tar nok feil her. I løpet av kort tid vil de fleste av NRK og TV 2 sine programmer være i widescreen. Av egenproduserte programmer vil de færreste være i 4:3 i løpet av 2005. Vil tro at de venter med widescreen når det gjelder nyhetssendingene, men ellers er det vel liten grunn til å vente.

NRK og TV 2 er forgjengere når det gjelder å innføre widescreen som en standard i Norge. TV 3 og TV Norge blir nødt til å dilte etter. Og skal man kjøpe seg en TV, så skal den gjerne holde i 10 år for en normal person. Og om ett par år tror jeg man vil bli overrasket om man ser nye programmer og serier som er i 4:3 formatet.

Angående å zoome inn... vi snakker nå om ekte widescreen, og da mister man denne uheldige effekten av å "zoome inn".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...