Gå til innhold

har eg noe bra skjermkort=?

Fl@meboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

256 utgaven ser jo en del tregere enn 128 utgaven så jeg vil egentlig si at du er blitt "lurt" til å kjøpe 256 eller fordi at 256 høres jo bedre ut enn 128, men skjermkortet duger vel ikke helt topp på de nyeste spillene nei, har selv et klokket r9800pro@XT da, men syns at 9800 serien er utgått på dato

Lenke til kommentar

256MB utgaven yter vel ikke dårligere så lenge minne/corefrekvens er identisk med 128MB-utgave. Hvis man derimot skal overklokke, kommer man gjerne ikke så høyt på minnet med 256MB-utgaver.

Selv om R9800 begynner å bli gårsdagens nyheter ser jeg faktisk ikke helt bort fra at det kan tenkes at enkelte spill kan dra noe nytte av det ekstra minnet. F.eks Doom 3.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
hmmm......mener dere at 128mb er bedre enn 256mb)=?

Ja, det er fullt mulig. De fleste spill er tilpasset 128MB og ikke 256MB minne, så du vil ikke få noe særlig utbytte av det ekstra minnet.

Av Radeon 9800 så finnet det et utall varianter, spesielt hastigheten på minnet kan variere. Som andre har nevnt, så er ofte 256MB utgaver klokket lavere. GPU frekvensene kan også variere.

Det finnes også en snikvarien hvor størrelsen på minnebussen er halvert...

Hvis du opplyser nøyaktig hvilket kort du har, så er det lettere å bedømme.

Endret av hn66
Lenke til kommentar
hmmm......mener dere at 128mb er bedre enn 256mb)=?

Ja, det er fullt mulig. De fleste spill er tilpasset 128MB og ikke 256MB minne, så du vil ikke få noe særlig utbytte av det ekstra minnet.

Av Radeon 9800 så finnet det et utall varianter, spesielt hastigheten på minnet kan variere. Som andre har nevnt, så er ofte 256MB utgaver klokket lavere. GPU frekvensene kan også variere.

Det finnes også en snikvarien hvor størrelsen på minnebussen er halvert...

Hvis du opplyser nøyaktig hvilket kort du har, så er det lettere å bedømme.

Nemlig :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, skjermkortet du har vil nok duge i massevis til de fleste spill. Sier ikke at du kan kjøre alt på full guffe (AA/AF), men tviler på det finnes spill du ikke kan spille helt fint på det skjermkortet du har.

Har forresten R9200 selv, og jeg har ikke funnet spill som ikke har vært spillbar (kjører fint både Doom3 og HL2 på "litt under middels detaljer").

Lenke til kommentar
Eh.. Trodde 256MB 9800pro hadde DDR2 minne jeg men, og er dermed ikke merkbart tregere.. Kanskje et par fps, men i nyere spill er det raskere. (feks doom3)

Det er helt riktig. 256MB versjonen er ikke treigere enn 128MB versjonen. Men jeg vil heller ikke tro det er noe særlig raskere. I de fleste tilfeller har disse to kortene ganske lik ytelse.

Lenke til kommentar
Vel, skjermkortet du har vil nok duge i massevis til de fleste spill. Sier ikke at du kan kjøre alt på full guffe (AA/AF), men tviler på det finnes spill du ikke kan spille helt fint på det skjermkortet du har.

Har forresten R9200 selv, og jeg har ikke funnet spill som ikke har vært spillbar (kjører fint både Doom3 og HL2 på "litt under middels detaljer").

fordi du ikke vet bedre det.. prøv å kjør samme spill med f.eks. x800xt pe med full eyecandy... ;)

Lenke til kommentar

Fl@meboy:

Skjermkortet ditt er litt bedre enn Radeon 9500Pro, som igjen tilsvarer Radeon 9600XT. Det er ikke et dårlig kort, men det blir sikkert nødvendig å bytte det ut i løpet av 2005 (avhengig av spillene som kommer, og dine behov). 256MB minne er bare dumt dersom minnet er tregere enn det som benyttes på 128MB-varianten av skjermkortene.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...