Gå til innhold

skrivaren skriver ut "kode" istedenfor tekst.

Anbefalte innlegg

Den skriver ut mange tullball ting, og vil ikkje fungere skikkeleg.

Eg har dei nyaste drivarane frå Hewlet Packard.

Skrivaren min er ein HP Deskjet 5655 og den fungerer ikkje.

Noen som veit kva som kan være galt? den skriver ut, men ikkje bilder og/eller tekst men den skriver ut "kode" eller kva det er :/

kva kan være galt, den funket før på den andre PCen min, den nye funker den ikkje på og eg antar det er noe software greier eg ikkje har fikset på eller noe.

ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt sikkert noe med paralellport innstillingene dine. I biosen kan du velge mellom ECP, EPP og av til SPP. Prøv å endre denne så blir det sannsynligvis bra. Samme feil kan oppstå dersom man bruker kabel som er lengre enn 7 meter eller er dårlig skjerma.

Lenke til kommentar
Bah..typisk tegn på en driver det har rabla helt for. Har opplevd det en del ganger med min utgamle Deskjet 690C printer. En omstart gjør susen ville jeg tro :yes:

Merka jeg engang med en 690C og, dog på Win 3.11 men ;)

Hehe :yes: Hjelper lite om man kjører et nytt operativsystem hvis driverne er programmert under påvirkning av ymse stoffer :!:

Uansett, har hatt det samme problemet på en maskin med Windows XP, og jeg brukte driverne som fulgte med Windows. en mulighet er å laste ned nye drivere fra HP og krysse fingrene :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvis det som kommer ut er lesbart og ligner på følgende:

%!PS-Adobe-3.0
%%LanguageLevel: 2
<rdf:.....>
</rdf:RDF>

Så prøver du å skrive ut som PostScript, og skriveren skjønner ingenting. Løsning på problemet har vært fåreslått før, og er å deaktivere postscript i driverinstillinger.

Hvis det som kommer ut er mer eller mindre tilfeldig, så vil jeg også tro at et driverbytte er på sin plass.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...