Veritas84 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har et spørsmål i vb.net. når jeg trykker på en knapp så vil jeg at formen med knappen i (form1) skal forsvinne samtidig som form2 kommer til syne. Jeg får til å fjerne form1 ved å bruke denne koden: Form1.ActiveForm.Visible = False Men det var ikke så lett å få frem form2... noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg bruker form1.hide og form2.show. Men jeg vet ikke om det funker i VB.NET. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det skulle ikke være verre enn å bruke denne koden: Form2.Show() Men funker mot formoding ikke koden, kan du prøve å legge alt inn i en modul: Module Mod1 Public Form1 As New Form1 Public Form2 As New Form2 Sub main() Splash.ShowDialog() ' Sett så inn eventuell oppstartskode her End Sub End Module Da skulle det være mulig å nå Form2 overalt i prosjektet. Lenke til kommentar
Veritas84 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 nei det funker ikke med form2.show() når jeg skriver form2. så kommer det opp en liste med alternativer. Show står ikke i den listen... Lenke til kommentar
asware Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg ville ha gjort det sånn i .NET: Module Mod1 Public frmMain As New Form1 Public frm2 As New Form2 Sub main() frm2.ShowDialog() End Sub End Module Har ikke testet koden men tror det skal funke Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Visual Basic.NET er ikke former forhåndsdefinert som i VB6, du må lage dem før de kan brukes, den listen du ser over alternativer når du skriver "form1." er alle shared(static) members (det høres så teit ut) i klassen form1 så Public Sub Main() Dim f1 As Form1 = New Form1() Dim f2 As Form2 = New Form2() f1.ShowDialog() f2.ShowDialog() End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå