Anonym123456789 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hvis du ser, så er minnet på det kortet 3,6ns. For å finne frekvensen kan du ta 1000/3,6 = 277mhz*, istedenfor 2ns som er det vanlige (1000/2 = 500 mhz*). Med andre ord, det er betraktelig tregere enn de fleste 128mb 6600 gt kortene. Det virker nesten som du har blandet sammen minnebåndbredde på 128/256 BIT med menge ram på kortet 128/256 MB - Det er ingen sammenheng her! Stort sett så er faktisk kort på 256mb lavere klokket og yter dårligere enn kort på 128mb. Unntaket er high-end kortene. Dvs de til 3-4000kr. Å, beklager hvis jeg ga et litt dårlig råd, men... Hvis man kjører teksturer og modeller etc. på fullt, vil ikke et 256MB-kort med tregere minne likevel kunne yte bedre? Kan man kjøre alt på fullt med et 128MB-kort i det hele tatt (jeg tror egentlig jeg vet det...)? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 128mb istedenfor 256mb ram på skjermkortet gjør at du kan ha dobbelt så store texturer i minnet. Dette er selvfølgelig bra. Men for at du faktisk skal se om du kjører med en texture som er dobbelt så stor må du kjøre høy oppløsning, utenom hvis du står bom stille inntil en vegg og gransker texturer. Med andre ord, liten forskjell visuellt. Å ha minne som er nesten halvparten så kjappt derimot gjør at du vil få ca halvparten så høy fps i mange tilfeller, ihvertfall når du kjører høy oppløsning. Det er dette som gjør det så håpløst med mye treg ram. Jeg er av den oppfatning av at du vil få mer ut av et kort som har 128mb kjapp ram enn 256mb treg ram. 256mb ram som er for treg til at du kan spille på 1280x1024 er ikke noe vits. Det er viktigere å kunne spille på 1024x768 med høy fps.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå