Jossva Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg kjører WinME på en P3 866 med 256 mb ram. Her om dagen oppgraderte jeg maskinen til 512 mb ram, men i Windows ressurser ("om Windows" -> systemressurser tilgjengelig = samme som før oppgradering) står det fortsatt at det er like mye systemressurser ledig. Jeg har brukt "msconfig" for å tynne ut oppstarten og fjernet endel Windows crap samt masse dritt som jeg ikke tenger i oppstarten. Likevel finner jeg ikke ut hvordan jeg kan få mer ut av minnekapasiteten. Jeg bruker i hovedsak maskinen til forholdsvis tunge musikkprogrammer som har endel softsynther og samples. Her merket jeg stor forandring på før og etter oppgradering. Men likevel lurer jeg på hva som kan gjøres. Kan noen gi noen tips? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Systemressurser er ikke det samme som minne. Systemressursene er meget begrenset i jalla-os som Win9x/Me, men til normal bruk/spilling har det ikke noe særlig å si. Til krevende applikasjoner derimot kan du få store problemer pga. at man går tomt for f.eks. GUI-ressurser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå