DezTruckTor Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei Er det en måte å komprimere mange bilder (ca. 100) på? Jeg har Adobe Photoshop CS, Imageready og ZoomBrowser. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hva mener du med komprimering? Om du kun skal resize jpg filer kan du gjøre det i WindowsXP Explorer om du legger inn "ImageResizer" http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Irfanview har meget bra batch muligheter. Det er nesten ikke grenser for hva den kan gjøre. Den er gratis og tar ikke stor plass. Anbefales. http://www.irfanview.com/ Lenke til kommentar
karlakse Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 tenker du da på å endre størrelse eller komprimeringsgrad på bildene? om du bare skal pakke bildene slik at de tar mindre plass kan kanskje winzip fungere, men om du skal endre størrelse kan mihov image reziser være tingen. link til mihov er http://www.mihov.com/eng/ om ikke kan du jo kikke på automate funksjonen i photoshop. Lenke til kommentar
LabanCroft Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Enkel måte å gjere dette på i AdobePhotoShop. Søk på "create droplet" i "help" og du får oppskrifta.. Går ut på å først lage en "action" for så å nytte denne "action'en" for å lage droplet. Du lager da ei .exe fil. Dra deretter dei bileta du skal komprimere over denne fila, og alt skjer automatisk. Husk å lagre backup av original bileta. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Zoombrowser har også egen funksjon for å komprimere (redusere størrelse og kvalitet) med tanke på at bildene skal sendes som epost. Der kan du merke alle aktuelle bilder på en gang. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Jeg skal snde bildene over internet til fremkalling. Hvor mye kan jeg komprimere dem før det går merkbart ut over bildekvaliteten? (Nå er de på 5Mpx og høyeste oppløsning, og litt over 2 meg) Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det du også kan gjøre i Photoshop er å lage et lite galleri. Da kan du velde komprimeringsgrad og størrelse på bildene. Veldig raskt. Galleriet er det bare til å slette etter PS har komprimert bildene for deg. File>automate>photo gallery Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Vil vel kanskje ikke anbefale å komprimere jpg dine (mer enn de allerede er) hvis du skal skrive dem ut og vil ha så god kvalitet som mulig........med mindre du har veldig lav båndbredde da. Ellers er som nevnt over her Action og Droplet i PS en god og lettvint løsning. Endret 23. november 2004 av NikonD70 Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 200 MB over ISDN tar litt tid, ja. Hvorfor ikke heller brenne bildene på en CD, og sende den i posten? Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Vil vel kanskje ikke anbefale å komprimere jpg dine (mer enn de allerede er) hvis du skal skrive dem ut og vil ha så god kvalitet som mulig........med mindre du har veldig lav båndbredde da. Ellers er som nevnt over her Action og Droplet i PS en god og lettvint løsning. Har 0,5 MBit opp. Men 300 megabyte tar vel litt tid...om preus takler så mange megabyte per kunde.... Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 200 MB over ISDN tar litt tid, ja.Hvorfor ikke heller brenne bildene på en CD, og sende den i posten? Går det an? Lenke til kommentar
karlakse Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 funker fint det. sjekk feks. hos minebilder.no. regner med at alle de andre fikser det også. send dem en mail og hør. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Helt klart greiest å levere bildene på CD når du har så mange bilder. Levér CD'en i en butikk eller send den i posten. Husk å oppgi hvilke størrelser det skal framkalles i - du kan jo f.eks. lage én mappe som kalles "15x10" og én som kalles "30x20" hvis det er de størrelsene du skal ha. Jeg har levert CD på disken i butikken hos både fotoknudsen og japan photo tidligere. Nå når jeg framkaller hos foto-olsen vil jeg tro det funker å sende i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå