Ar2 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg har satt sammen en PC med dette hovekortet : VIA med en minnebrikke på 256MB (PC266) Det viser seg at det er vanskelig å spille av større videosnutter. Filmen "hakker" Er det noe man kan gjøre på software siden for å spille av f.eks DivX filmer eller andre litt større video filer. Jeg har Win XP med SP2. Systeminfo viser at det er ledig ca 82mb ram uten at andre programmer er startet. Er det rett og slett min hardware som er for svak her? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er en Eden-basert prosessor i den der. Jeg skal ikke si for sikkert hvor mange mhz, men jeg tipper 533 eller 800? Uansett, Eden er nok i laveste laget. Til multimediamaskin burde man helst ha en med Nehemiah core. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kan kanskje teste ffdshow dekoding filter i SSE versjon for å se om det er noen forskjell: http://sourceforge.net/project/showfiles.p...ackage_id=59355 Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 533 er riktig, har også forsøkt ffdshow uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kanskje du burde vurdere dette kortet. Ikke på lager da Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Benytter selv M1000 Men jeg benytter 512 DDR2100 minne kortet imponerer meg stort på mange områder. DVD - meget bra, bedre enn med med f.eks radeon 8500 m 64 takler faktisk photoshop, flashmx, og illustrator ganske bra. benytter i tillegg pinnaclePCTVPRO uten problemer, dette er et rimelig krevende tv kort, og på grensen hva via kan klara, merker det litt på opptak. MEN det er en irriterende hvining av den 40x40 mm vifta på cpu'en, skal modde dette når jeg får ånden over meg, men det er et trangt kabinett jeg benytter , mindre en en telefonkatalog. Tror det vil hjelpe meget om du øker minne til 512 særskilt siden du bruker windows xp, vidre sett opp grafikkminnet til 64 mb (i bios), og da trenger du 512. Endret 22. november 2004 av Buddy Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har skiftet ut hovedkortet til M10000 og 512 mb ram. Det ble strax bedre. Det første jeg endret på det nye hovedkortet var cpu vifta. Den bråker unødig mye. Jeg hadde en Coolermaster liggende som jeg regulerer ned med en trinnløs viftestyring. Resultatet er meget stille. Takk for hjelper alle sammen! Se bilder her : Mitt oppsett Hovedkort Minne / RAM Kabinett ITX DVD : NEC 1300A brenner Tastatur LCD TV DVD spiller Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ifølge HW.no's test av Via C3 er det store problemer med divx/xvid/DVD avspilling om du bruker nVidia skjermkort. Den første artikkelen de skrev var testet med et GeForce3 Ti200 skjermkort som ga store problemer med divx/xvid/DVD. Men om en bytter til Matrox eller ATI basert skjermkort skal dette visstnok gå helt fint! Lykke til Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Se bilder her : Mitt oppsett Det var et usedvanlig lekkert oppsett, elsker slike "cleane" løsninger . Hvor har du kjøpt kabinettet? Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Hei! Kabinettet er kjøpt her Digital Impuls Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) skag2, m10000 har hardware mpeg2 dekoder, så dvd avspilling blir bra. Flott kabinett det der Ar2 Selv benytter jeg dette i sort. kabinett med 55 w ekstern strømforsyning. men jeg må nok frem med litt real hardware dremmel/boremaskin å lage plass til 80x80 mm vifte i topp, skal gå til nød, er dog usikker på om jeg kan fjerne brøkebøtta som står på kjøleribba til cpu. Endret 28. november 2004 av Buddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå