Gå til innhold

Mini ITX, klarer hva?

Ar2

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en PC med dette hovekortet : VIA med en minnebrikke på 256MB (PC266)

Det viser seg at det er vanskelig å spille av større videosnutter. Filmen "hakker"

Er det noe man kan gjøre på software siden for å spille av f.eks DivX filmer eller andre litt større video filer.

Jeg har Win XP med SP2. Systeminfo viser at det er ledig ca 82mb ram uten at andre programmer er startet.

Er det rett og slett min hardware som er for svak her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benytter selv M1000

Men jeg benytter 512 DDR2100 minne

kortet imponerer meg stort på mange områder.

DVD - meget bra, bedre enn med med f.eks radeon 8500 m 64

takler faktisk photoshop, flashmx, og illustrator ganske bra.

benytter i tillegg pinnaclePCTVPRO uten problemer, dette er et rimelig krevende tv kort, og på grensen hva via kan klara, merker det litt på opptak.

MEN det er en irriterende hvining av den 40x40 mm vifta på cpu'en, skal modde dette når jeg får ånden over meg, men det er et trangt kabinett jeg benytter , mindre en en telefonkatalog.

Tror det vil hjelpe meget om du øker minne til 512 særskilt siden du bruker windows xp, vidre sett opp grafikkminnet til 64 mb (i bios), og da trenger du 512.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Jeg har skiftet ut hovedkortet til M10000 og 512 mb ram. Det ble strax bedre. Det første jeg endret på det nye hovedkortet var cpu vifta. Den bråker unødig mye. Jeg hadde en Coolermaster liggende som jeg regulerer ned med en trinnløs viftestyring. Resultatet er meget stille.

Takk for hjelper alle sammen! :thumbup:

Se bilder her : Mitt oppsett

Hovedkort

Minne / RAM

Kabinett ITX

DVD : NEC 1300A brenner

Tastatur

LCD TV

DVD spiller

Lenke til kommentar

skag2, m10000 har hardware mpeg2 dekoder, så dvd avspilling blir bra.

Flott kabinett det der Ar2

Selv benytter jeg dette i sort. kabinett

med 55 w ekstern strømforsyning.

men jeg må nok frem med litt real hardware dremmel/boremaskin å lage plass til 80x80 mm vifte i topp, skal gå til nød, er dog usikker på om jeg kan fjerne brøkebøtta som står på kjøleribba til cpu.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...