Gå til innhold

Rå julegave til 16.000,-

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj'ass!!

Jeg bestilte i går natt min multinote cl56 m/2,1GHz til 17 500,-.... Den var allerede sendt i dag kl 10:00. Men nå vurderer jeg faktisk å bruke angreretten, og investere i denne i steden! Det er jo tross alt pci-e på den!! litt skuffende at det ikke er innebygd wlan på den, men det er det heller ikke på den jeg nå har.....

Tvilsomt at det er norskt tastatur på den.

-Den kan kjøre RAID med to identiske hd'r, kan den ikke?! Er dette vanskelig å conf'e på slike bærbare, eller er det stort sett det samme som på stasjonære; stappe inn hd'r og lage stripe-settet??

Ringer nok herremannen i morgen, gitt! :hmm:

Lenke til kommentar
Æsj'ass!!

Jeg bestilte i går natt min multinote cl56 m/2,1GHz til 17 500,-.... Den var allerede sendt i dag kl 10:00. Men nå vurderer jeg faktisk å bruke angreretten, og investere i denne i steden! Det er jo tross alt pci-e på den!! litt skuffende at det ikke er innebygd wlan på den, men det er det heller ikke på den jeg nå har.....

Tvilsomt at det er norskt tastatur på den.

-Den kan kjøre RAID med to identiske hd'r, kan den ikke?! Er dette vanskelig å conf'e på slike bærbare, eller er det stort sett det samme som på stasjonære; stappe inn hd'r og lage stripe-settet??

Ringer nok herremannen i morgen, gitt! :hmm:

Ville ikke regna med norsk oppsett nei.

Lenke til kommentar

Det med norskt tastatur er ikke noe som plager meg, det er ikke værre enn å koble på et eksternt.... -men et par ting som plager meg er at karen ikke har valgt innebygget wlan. Dessuten har han valgt eksternt audigy lydkort. Dette vil si at man ikke kan bruke audigy-kortet samtidig som man er på internett (trådløst), fordi det bare er en pcmcia-slot på maskinen. Dette er heller ikke noe stort problem, ettersom det nye HD lydsystemet til intel, Azalia, er innebygget her.... Skjønner egentlig ikke hva han skulle med audigy-kortet...

mini-pci er en standard, er det ikke?? så et vilket som helst mini-pci wlan/bluetooth kort vil passe her? (det er to ledige mini-pci plasser her)

Det er heller ikke vga-port på den, "bare" DFP.

Men uansett ser jeg ikke helt at det er økonomisk forsvarlig å velge cl56 fremfor denne, selvom AW-maskina er dobbelt så tjukk og dobbelt så tung....

Tester av maskina viser at den er like bra som en top-specet stasjonær.

Lenke til kommentar

Grunnen til at han valgte den eksterne er vel at den eksterne har MYE lengre rekkevidde istedet for den interne (http://www.alienware.com/Configurator_Pages/area-51m_7700.aspx?SysCode=PC-LT-AREA51-M-7700&SubCode=SKU-DEFAULT)

og audigy 2 lydkortet er jo en del bedre sammenlignet med den som er innebygget da, men det er jo bare til å koble det av da hvis man skal surfe en liten stund på nettet, for da slår jo den innebygde seg på . jeg synes nå at denne desktop grusern er verdt hver eneste krone da :love:

Lenke til kommentar
Det med norskt tastatur er ikke noe som plager meg, det er ikke værre enn å koble på et eksternt.... -men et par ting som plager meg er at karen ikke har valgt innebygget wlan. Dessuten har han valgt eksternt audigy lydkort. Dette vil si at man ikke kan bruke audigy-kortet samtidig som man er på internett (trådløst), fordi det bare er en pcmcia-slot på maskinen. Dette er heller ikke noe stort problem, ettersom det nye HD lydsystemet til intel, Azalia, er innebygget her.... Skjønner egentlig ikke hva han skulle med audigy-kortet...

mini-pci er en standard, er det ikke?? så et vilket som helst mini-pci wlan/bluetooth kort vil passe her? (det er to ledige mini-pci plasser her)

Det er heller ikke vga-port på den, "bare" DFP.

Men uansett ser jeg ikke helt at det er økonomisk forsvarlig å velge cl56 fremfor denne, selvom AW-maskina er dobbelt så tjukk og dobbelt så tung....

Tester av maskina viser at den er like bra som en top-specet stasjonær.

dobbel så tykk og dobbel så tung, og ikke minst 4 ganger krafitgere da må du ikke glemme ;) tror ikke mange bærbare som kan måles opp mot denne AW laptopen når det gjelder YTELSE, og det er vel det den er beregnet på. Excel og words applikasjoner maskiner finnes det det jo drøssevis av, og til han som skulle ha den med på toget, anbefaler deg heller en Centrino basert bærbar hvis du tenker på batteri levetid kontra kraft.

Lenke til kommentar
Kan jo ikke være seriøs denne her altså... Altfor billig også ser jeg ikke at de selges enda :(

DU er klar over at det tidligere i tråden er sagt at de kan kjøpes i butikk, men ikke på web?

En her har jo utgaven under, så jo, den kan nok kjøpes. Han har nok smuglet den med seg :p

Lenke til kommentar
Er det ikke litt "risky" å kjøpe en brukt pc som igjen er kjøpt fra et utenlandsk selskap? Vil garantien fortsatt gjelde?

Alienware har internasjonal garanti. Vet ikke om denne er kjøpt i USA eller Storbritania. Tror det er litt forskjell skjønner du. www.alienware.co.uk er butikken for europa mens www.alienware.com er for USA. Men sånn jeg ser det så er det sikkert ikke noe problem. Hvis det er så finner jeg det veldig merkelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...