laffen 123 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Har nå fått min BenQ DW1620 ,lastet ned b7p9 flash tool men får drive not suport når jeg trykker på flash . hvorfor får jeg det . Dette er ikke mine greier. Takker for svar Endret 29. november 2004 av blacktower Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er du sikker på at du har valgt riktig driver? Som du ser her valgte jeg Sony cd brenner som naturlig nok ikke kan flashes Hvis jeg da trykker på BenQ driven isteden går det litt bedre Jeg vet ikke om løsningen blir så enkel for deg, men det er greit å sjekke at ihvertfall dette er i orden! Lenke til kommentar
laffen 123 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 ATAPI DVD DD 2X16X4X16G7H9 dette står det hos meg Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er ATAPI DVD DD 2X16X4X16G7H9 det eneste det står under "My computer" i flash tool? Det kan jo være at BenQ`en ikke er skikkelig installert eller at den ikke er identifisert. Har du en annen driver fra før? Lenke til kommentar
laffen 123 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Har ikke lagt inn noen driver ,fant vel gjennom xp ? Den leser nå cd plater men klarer ikke brenne noe ,dette sliter på men takker for dere som sitter her å prøver å hjelpe en stakker Lenke til kommentar
laffen 123 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 B7M9 prøvde denne å men det skjer det samme drive not suport Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg tenkte mere på om du hadde en cd stasjon/ cd brenner/ dvd spiller eller noe fra før eller om du kun har BenQ`en som stasjon nå. Stod det ny maskinvare funnet eller valgte du "legg til ny maskinvare" første gang du skruddde på datan etter du hadde satt inn BenQ`en? Virker som om windows leser den som cd stasjon isteden for dvd brenner. Hvilket brenne program bruker du forresten? Ikke vet jeg, men en gammel Nero versjon vil for eksempel neppe ha muligheter for dvd brenning i det hele tatt. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 ATAPI DVD DD 2X16X4X16G7H9dette står det hos meg Stod noe lignende på min brenner fram til jeg la inn ett brenne program som støttet brenneren. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tror det er fordi du har bulk-versjonen. G7H9 er bulk. Prøv med den FW-versjonen som er beregnet for bulk. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Bulk vil vel bare si at brenneren selges uten programvare og kabler. Firmwaren er vel den samme uansett om det er retail eller bulk. Lenke til kommentar
laffen 123 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Dette virket . Takker, men kan jeg da prøve å legge inn retail versjonen . Lenke til kommentar
bengh Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Stopp opp å tenk deg litt om nå og les hva folk har fortalt deg. Retail/bulk sier noe om hva som leveres med brenneren. Brenneren er den samme...... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hvorfor har Benq da gitt ut to forskjellige versjoner av FW? I dette tilfellet vil bulk si det samme som OEM, dvs. den versjonen Benq selger til andre (f.eks. PC -produsenter) uten Benq logo. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det er forskjell på Bulk og retail av denne brenneren med tanke på hvilken firmware som skal brukes. Har hatt en av hver så jeg veit det sikkert Lenke til kommentar
Loeb Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hadde akkurat det samme problemet. Gå til http://dvdpro.club.st/firmware/BENQ_FW.htm last ned WinDWFlash.exe, deretter last ned denne filen dvdpro.club.st/firmware/BenQ/B7P9.cvt.rar Når du åpner WinDWFlash.exe vil programmet spørre etter image file "of extension type .cvt finn cvt filen du lasta ned og flash! Funka fint til meg Se på dette forumet hvis du lurer på mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå