allyse Skrevet 5. september 2001 Del Skrevet 5. september 2001 Jeg ønsker å hjøpe et videokamera som kan filme i skumring/mørke plasser uten å miste kvalitet på filmen. Da tenker jeg på filming ute. Noen som vet noe? - allyse Lenke til kommentar
sleazer Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 heh - vel, DV er ikke kjent for å takle sort/mørke særlig bra, men... jeg har nylig kjøpt et Sony TRV30E hos Multicom, og må si jeg ble forbauset: jeg testa kameraets Nightshot funksjon i totalt mørke. selvfølgelig er jo dette elektronisk lys-forsterkning/ IR, så kvaliteten er jo ikke på topp. men det var kult å gå ned kjeller-trappa i komplett mørke, og se alt på kameraets store LCD-skjerm... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Quote: On 2001-10-23 02:28, sleazer skrev:heh - vel, DV er ikke kjent for å takle sort/mørke særlig bra, men...jeg har nylig kjøpt et Sony TRV30E hos Multicom, og må si jeg ble forbauset:jeg testa kameraets Nightshot funksjon i totalt mørke. selvfølgelig er jo dette elektronisk lys-forsterkning/ IR, så kvaliteten er jo ikke på topp. men det var kult å gå ned kjeller-trappa i komplett mørke, og se alt på kameraets store LCD-skjerm... Noen som har prøvd Sony PC5's HVL-IRC "Nightshot lampe" Hjelper denne mye? Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Dette med Nightshot er et artig emne. Jeg har ikke den funksjonen selv, men har oppdaget at kameraets CCD reagerer på IR-stråling. Dette kan man lett sjekke selv ved å filme en IR fjernkontroll når man trykker på fjernkontrollknappene. Sonys Nightshot er så vidt jeg kan skjønne nettopp utnyttelse av at CCD'en reagerer på IR-stråling. Lampen er sannsynligvis bare en kraftig IR-lampe. Så er jo spørsmålet hvorvidt andre kameraer kan benytte den samme lampen for å filme i mørke. CCD-brikkene varierer så vidt jeg vet ikke noe særlig fra kamera til kamera (det er færre produsenter av CCD-brikker enn kameraer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå