Muvule Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt minne, da jeg synes 512 er for lite. Men er usikker på hva jeg skal velge. Har i dag NF7-S V2.00 m/XP-M 2400+@ca 2,5 Ghz(205x12) og 2x256 Twinmos Cl2 minne. Men gir det meg mer ytelse å kjøpe f.eks en CL2 512 brikke til og bruke de jeg allerede har(Altså 2x256+1x512). Eller et nytt Dualsett f.eks(http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780)? Hva er best? Har jo allerede et overklokket system og vil jo pushe fsben min så mye jeg kan. Jeg lurte på å kjøpe 550 minne(http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304349) og kjøre da minne og fsb asynkront. Er det lurt? Gir det meg noe ekstra? har jo tenkt å gå over til amd 64 snart men ikke før om ca 6 måneder... hva er best i forhold til midt fremtidige bruk? Tar imot alle råd og erfaringer med stor takk! Tai`daishar Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Hvis du skal kjøre Dualchannel så antar jeg at det må være likt oppsett i begge kanaler, denne er jeg ikke trygg på så noen må gjerne bekrefte, avkrefte. Men jeg antar at 2*256 (kanal 1) + 1*512 (kanal 2) ikke vil fungere. Den minnebrikken fra Corsair som du linker til er på 275mhz (550) Klarer du virkelig å sette FSB din så høyt ? Multiplikatoren til minnet kan settes NEDOVER ikke oppover, altså du kan sette minnet feks til å kjøre på 3/4 av FSB men den kan ikke settes til å kjøre feks 5/4 av FSB altså høyere enn FSB. SÅ DDR550 er vel litt overkill. Finn ut hva som er det maksimale/sannsynlig det høyeste du kommer med FSB, og velg en brikke som kan gå på den hastigheten. Nå vet je ikke hvilke hastighet det er på de brikkene du har fra før, men hvis de er på PC3200 (DDR400), vil du uannsett ikke komme noe særlig over 200mhz på FSB. Håper det ikke ble for rotete forklart. Edit : huff, fixet litt Endret 22. november 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg hadde en gang 2x256 + 1x128 MB RAM. Dataen hengte seg opp ofte. Jeg fjernet den 128 brikken og funker fint det nå. Den 128 brikken var ikke så mye til hjelp som til å få PCen til å henge seg opp. Problemmet var kanskje at 128 brikken var av en annen produsent enn de andre brikkene. Kan hende det blir det samme på PCen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå