Hamran Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Har 4 PC-er rundt om, en i stua og er lei bråket! Inspirert av historien om bilradiator utenfor vinduet til gutterommet har jeg begynt å fundere på en felles stor (nok) radiator i garasjen og felles vanndistribusjon til aktuelle uttak. Noen som har tanker her? Hvis jeg komemr så langt, hadde jeg tenkt å kjøle powerer og HD også. Med kjøling på HD hadde jeg tenkt å "støpe den inn i en Lecablokk", så blir det vel endelig tyst!? Kjell Lenke til kommentar
Dings Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Lykke til... Håper PCene står på et avgrenset område... Hadde blitt j...... festlig hvis det oppstår lekasje... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Det hadde vel vært ganske greit å gravd ned en tank også ? Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 22:09, Dings skrev:Lykke til... Håper PCene står på et avgrenset område... Hadde blitt j...... festlig hvis det oppstår lekasje... JA! Ha ha! En lekkasje eller vannkjølinga streiker, og man brenner FIRE prosessorer! Ha ha! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: JA! Ha ha!En lekkasje eller vannkjølinga streiker, og man brenner FIRE prosessorer!Ha ha! Og det hadde ikke blitt vannskader i huset..? Neh, verre med fire prosessorer. Er jo bare (sikkert) opp til en kubikk viss han skal ha en diger radiator i garasjon + kjøle ned fire datamaskiner! Viktigst med CPU'ene! Drit i huset! (Sorry, bare måtte!!) PS: Strøken kvinns nedenfor? Miss schweits.. :wink: _________________ MSI K7T266 PRO2-RU XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) ATI Radeon 8500 256MB TwinMOS PC2100 CL2 (306MHz DDR) [ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-05-28 22:30 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Synes det høres ut som et spennende prosjekt. Han finner sikkert en ryddig måte å feilsøke på også dersom han planlegger godt nok! Lenke til kommentar
Hamran Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Hei folkens, Har bygget huset inkludert garasjen, 230V anlegget, avløpssystemet, deler av vannsystemet, varmluftsentralvarmen +++ så her skal det ikke bli noen vannlekkasjer!. Mhp brente CPUer, så forutsetter jeg vanntemperaturovervåkning og utkobling av alle PC-er ved overtemperatur. Jeg mente dette seriøst, er det noen som har erfaringer i denne gata Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Vi hadde samme tanken, og vurderer det fortsatt, men da i ett kontorlandskap. Så vi kommer ikke til å legge slanger i vegger etc., men vi kommer til å dele på pumper og radiatorer. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:00, Hamran skrev:Har 4 PCer rundt om, en i stua og er lei bråket!Inspirert av historien om bilradiator utenfor vinduet til gutterommet har jeg begynt å fundere på en felles stor (nok) radiator i garasjen og felles vanndistribusjon til aktuelle uttak. Noen som har tanker her? Her tror jeg du kan få kondensproblemer samt at temperaturen på CPU vil svinge ganske godt ettersom garasjer har en tendens til å ha veldig varierende temperatur. Andre tanke er jo at PCene må stå forholdsvis greit plassert. Nytter ikke hvis du har en i stua i først, en på kontoret i kjelleren og en på soverommet i andre :wink: Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hvis du skal bruke 1 radiator på 4 cpu'er, vil ikke den siste cpu'en i rekka få varmt vann?? Noen som vet om det ville vært effektivt å koble i paralell? Lenke til kommentar
Hamran Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Hadde tenkt å parallellkoble. Er forøvrig av den oppfatning at det bør en gjøre inne i PCen også. For dere som vil ta det litt mer forsiktig, så har jeg også fundert litt på å sette radiator, pumpe og vifte for stuePCen oppå garderobeskapet i gangen (naborommet) eventuelt i en passende støykasse av MDF plater etc. Kort sagt, ønsker meg en PC som holder fred! Kjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå