Brandaran Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kan noen si meg hvordan jeg får tak i ASM Compiler eller noe??? fant ikke i noen andre tråder Lenke til kommentar
iobas Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 kommer ann på hva slags os. på windows er det vel masm og nasm som er mest populære. jeg hadde valgt nasm. Lenke til kommentar
Brandaran Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar
Brandaran Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Noen? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hvor får jeg tak i det? Google påstår at det skal finnes her: http://nasm.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 NASM NBASM MASM osv Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det heter vel assembler http://nasm.sourceforge.net/ som sagt, let også etter YASM på google (den har 64 bits støtte) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) utrolig at ingen har nevnt TASM. denne er kanskje litt avleggs, men alikevel en viktig bit assembly historie. blant annet bruker enkelte skoler denne fremdeles. i masm kan du kode win32 programmer i høynivå assembly hvis du ønsker. kanskje verdt å ta en titt på? personlig bruker jeg både tasm og masm. Endret 23. november 2004 av invictus Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Turbo assembler ja, men er ikke den utdatert? Tror MASM kun følger med Visual Studio, men den har jo ALLE instruksjoner og registre inne... Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Selv om jeg nettop har begynt og lære Assembly har jeg funnet ut at MASM har en veldig fin funskjon! 'invoke' eks: invoke Sleep,2000 Kjører enkelt og greit Sleep =] Vanlig å gjøre det hadde vel vært push 2000 call Sleep Lenke til kommentar
krille Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Denne siden burde vel alle ta en titt på om de var intressert i å begynne med litt assembler programmering. Randall Hyde har gjort enormt mye for assembler miløet opp gjennom årene, og på linken overfor finner en også hans bøker (gratis). Har selv brukt en del HLA integrert i RadAsm, og det er meget fint og brukervennlig. Anbefaler alle å ta en titt på det, om en ikke har gjort det allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå