Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hey hvordan skal jeg linke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å kunne koble sammen to PC'er, må begge maskinene ha nettverkskort. Dere må også ha en KRYSSET kabel. Har dere dette er det bare å plugge de sammen.

 

For å bytte IP-adresse høyreklikker du på mine nettverksteder, høyreklikker på lokal tilkobling. Merk Internet Protokoll (TCP/IP), og klikk på egenskaper. Velg "bruk følgende IP-adresse" (eller noe i den duren, jeg har engelsk windows, så jeg vet ikke eksakt hva det heter på norsk). Sett IPadresse til f.eks 10.0.0.1 og 10.0.0.2 Subnetmask setter du til 255.255.255.0

 

Hvis dere skal dele filer, husk å sette på fil- og skriverdeling. Dette finner du også under lokal tilkobling. Husk å slå av evt. brannmur på maskinene (eller legge til hverandre som godkjente IP-adresser).

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
For å kunne koble sammen to PC'er, må begge maskinene ha nettverkskort. Dere må også ha en KRYSSET kabel. Har dere dette er det bare å plugge de sammen.

 

For å bytte IP-adresse høyreklikker du på mine nettverksteder, høyreklikker på lokal tilkobling. Merk Internet Protokoll (TCP/IP), og klikk på egenskaper. Velg "bruk følgende IP-adresse" (eller noe i den duren, jeg har engelsk windows, så jeg vet ikke eksakt hva det heter på norsk). Sett IPadresse til f.eks 10.0.0.1 og 10.0.0.2 Subnetmask setter du til 255.255.255.0

 

Hvis dere skal dele filer, husk å sette på fil- og skriverdeling. Dette finner du også under lokal tilkobling. Husk å slå av evt. brannmur på maskinene (eller legge til hverandre som godkjente IP-adresser).

Jeg har 2 stasjonære PCer. (Hadde en fra før og kjøpte en ny som jeg skal overføre en del data til).

 

Begge maskinene har 10/100 LAN.

 

Den nye maskinen har trådløst WLAN som jeg har koblet meg opp til internett med via en trådløs ruter/svitsj.

 

Kan jeg både surfe på internett via WLAN og i tillegg koble til den gamle maskinen via krysset kabel? Hva med Statiske vs. dynamiske IP-adresser?

 

Nixon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...