NothgaliC Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Har norsk tentamen i morga. Tema er rasisme, innvandring og sånne ting. Har noen et par tips om hva jeg skal skrive om? Endret 22. november 2004 av NothgaliC Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Du kan jo begynne med å skrive overskriften riktig. "Norsktentamen - rasisme, innvandring..." Skriv om episoder du har opplevd selv, hvis det finnes. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Krig og fred og kjærlighet og sånn? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Rettskriving er en god start Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kom med litt fakta, det tar seg alltid godt ut i en stil. F.eks hvor mange innvandrere som kommer til Norge i året, hvordan statistikken er for kriminalitet (rasisme), hvilket norsk parti som driver best innvandringspolitikk osv. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 [...]hvilket norsk parti som driver best innvandringspolitikk[...] Her er det bare å si at SV har best innvandringspolitikk, så er du safe. Nevner du mer konservative partier risikerer du trekk i karakteren. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hvordan gikk tentamen da? Fikk du bruk for noe som ble nevnt ovenfor? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Tips nummer én er å skrive nyansert, og ikke komme med alt for sterke meninger. Da blir stilen ofte oppfattet som skjevt vinklet, subjektiv, og i verste fall useriøs og argumentasjonssvak. Ellers er rettskriving en fin båt du kanskje burde se nærmere på. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 1. Sett deg ned å bare tenk hva du kunne tenke deg å skrive om innenfor de emnene og lag deg et tankekart. 2. Sett opp en kjapp besvarelse på oppgaven (altså 5-6 linjer hva den skal inneholde) 3. Ta deg en 5-minutter! 4. Begynn og skriv! Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Ferdig nå. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hoho. Jeg var ferdig kl 11. Tentamen starta kl 10. Gikk vel rimelig rett i dass kan jeg tenke meg. Endret 24. november 2004 av Cheezcake Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jaja kunne kanskje vært en ide å prøve. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Når man er ferdig går man. Skrev greit nok, men oppgavene passet meg ikke. Dessuten var oppgaven jeg valgte ekstremt kort så da ble jeg fort ferdig. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har norsk tentamen i morga. Tema er rasisme, innvandring og sånne ting. Har noen et par tips om hva jeg skal skrive om? YO! Trur vi har hatt samme oppgave. Har også hadd tentamen hær forleden med slike oppgaver. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Når man er ferdig går man. Skrev greit nok, men oppgavene passet meg ikke. Dessuten var oppgaven jeg valgte ekstremt kort så da ble jeg fort ferdig. Visst man ikkje klarer å skrive lengre bytter man oppgave. Eller ei til. Men visst du ikkje vil gjøre det lettere å komme inn på VGS er det dinn sak. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Eid. Går i 2.klasse. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Eid. Går i 2.klasse. Og i år teller ikke norskkarakterene en dritt. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Eid. Går i 2.klasse. Videre i livet da. Eller 3. klasse? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Eg har Engelsk tentamen i morgo! off eg hater Tantamen.. men denna er berre på 3 timer da. jau Lenke til kommentar
robB Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Eg har Engelsk tentamen i morgo! off eg hater Tantamen.. men denna er berre på 3 timer da. jau Den er på 4 timer! Fool of a took! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå