Kenneth Solfjeld Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det heter AGP. Om du har det eller ikke har det kommer helt an på hovedkortet ditt. Her kan du lese mer om AGP.. Den linken jeg henviser til her er ganske gammel, men det står ganske grunnleggende hva AGP er, hvis du ønsker mer info om AGP, kan du jo bare søke på Google e.l. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 og det er det ikke jeg er bare en amatør:P Det er greit å lese feil (som jeg gjorde lenger opp i tråden ) Men nå står det at det heter AGP stort sett i hver post... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hmm... hva har du nå da hildir? Alle interressante speccs (om du vet de), skjermkort, hovedkort, ram, cpu. Sjekk med SiSoftware Sandra dersom du ikke vet (link står lenger oppe et sted). Lenke til kommentar
radivx Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Gå på computer management (snarvei: desktop høyreklikk på my computer, velg manage). Når denne er åpnet finner du device manager -> system devices. Her kan du lete deg fram til du finner noe om AGP.... Hvor gammel er PCn? Denne er ikke alltid helt riktig. Om et evt. integrert kort bruker en eller annen form for AGP bus så vil du ha det. Men er ikke sikkert at det er en fysisk port/slot for det om (gjelder eldre maskiner med mainstream merkenavn, som ofte hadde litt kjipe holdninger til oppgradering: Compaq, PackardBell ol.) Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Gå på computer management (snarvei: desktop høyreklikk på my computer, velg manage). Når denne er åpnet finner du device manager -> system devices. Her kan du lete deg fram til du finner noe om AGP.... Hvor gammel er PCn? Denne er ikke alltid helt riktig. Om et evt. integrert kort bruker en eller annen form for AGP bus så vil du ha det. Men er ikke sikkert at det er en fysisk port/slot for det om (gjelder eldre maskiner med mainstream merkenavn, som ofte hadde litt kjipe holdninger til oppgradering: Compaq, PackardBell ol.) Det var heller ikke ment som den ultimate løsningen Bare ett ledd i en non-invasiv metode for kjapt å se om det var noe som kunne tyde på at det var en AGP-bus der. Kommer det fram noe info da så tar man det videre. Er helt enig at det ikke garanterer at du finner ut hvilken hardware du har, men et sted begynner man og da ofte på den enkleste måten uten å måtte ty til installasjon av ekstra programvare Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hildir, nå har du jo lagd minst tre tråder om samme tema, og i hver post har du blitt fortalt at det heter AGP. Kort sagt, hvis du har en PC med Windows XP på, som antakeligvis er kjøpt ny et eller annet sted, så HAR DU AGP og KAN BRUKE ET RADEON 9800PRO! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 AVG porten ligger ovenfor KGB-portene. Den er somregel brun av farge.. alle KGB-portene som står under er hvit av farge.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 avg? :-S? ny teknologi? og jeg som akkuratt hadde fått meg PCX! Lenke til kommentar
chil Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 heisann, virker som jeg er den eneste for en gang skyld som vet noe som ikke andre vet jeg kjøpte et hovedkort med AVG port,(uten at jeg viste det) denne porten ser akkurat ut som en AGP port, men ikke la deg lure. En Agv port er noe drit, den støtter bare et fåtall Agp kort(feks min ville ikke ha 9550 kort, Mens 9200 kort funka fint) Så du må sjekke manualen, hjemmesia til Hovedkort produsenten for å finne ut hva det hovedkortet støtter .. Lenke til kommentar
hildir Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 hehe det er AGP blander mellom det og AVG Lenke til kommentar
hildir Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 har AGP teksturakselerasjon hva er det for noe?? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 har AGP teksturakselerasjon hva er det for noe?? AGP er blitt så og si standard for de fleste skjermkort i senere tid fordi Porten har større båndbredde(overføringshastighet) enn de gamle PCI portene, hvor skjermkort satt før.. Nå kommer PCI-e som har enda større båndbredde enn AGP og vil bli standard i fremtiden akkurat som AGP er i dag.. Lenke til kommentar
hildir Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 har AGP teksturakselerasjon hva er det for noe?? AGP er blitt så og si standard for de fleste skjermkort i senere tid fordi Porten har større båndbredde(overføringshastighet) enn de gamle PCI portene, hvor skjermkort satt før.. Nå kommer PCI-e som har enda større båndbredde enn AGP og vil bli standard i fremtiden akkurat som AGP er i dag.. du...eller dere jeg har ikke så mye dataferdigheter som dere ser men en venn av meg sa at jeg burde bli medlem i dette forumet for å lære litt mer har tydlighvis lært at jeg hadde et veldig dårlig intregert grafikk kort men det jeg spørr om er hva AGP "teksturakselerasjon" er ikke hva AGP er Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 tja, ikke er jeg expert, men google er min venn. In any case we recommend to install the texture acceleration option for your graphics system (hardware texture mapping), especially if you intend to work with large 3D image data sets. Ikke at jeg ble noe særlig klokere. V Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) For å bruke R9800Pro må vel AGP porten også være 4x eller 8x. Går vel ikke med AGP 1x eller 2x, som litt eldre hovedkort ofte har. Endret 8. desember 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
hildir Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 jepp den må være 8x tror jeg Lenke til kommentar
likferd Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 jepp den må være 8x tror jeg 4x funker fint. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Du kunne ha sett det i guiden min. Der er det bilder og forklaring der.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Hildir er sikker på at noen av dine kompiser kan hjelpe deg med å sette inn det nye skjermkortet når du kjøper det! Uansett så kan du gå inn på START, kjør(run på engels) og skrive inn regedit, og velge OK. Du vil finne alt det du trenger der ang din PC! Men ser ut i fra sigen din at du har en pc som jeg er sikker på har AGP port på HK`et ditt, med mindre du har kjøpt noe Dell greier! Endret 13. januar 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) *feilpost* Endret 13. januar 2005 av Seppe . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå