Gå til innhold

hvordan kan jeg vite om jeg har AGP kort?

hildir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå på computer management (snarvei: desktop høyreklikk på my computer, velg manage).

Når denne er åpnet finner du device manager -> system devices. Her kan du lete deg fram til du finner noe om AGP....

Hvor gammel er PCn?

Denne er ikke alltid helt riktig. Om et evt. integrert kort bruker en eller annen form for AGP bus så vil du ha det. Men er ikke sikkert at det er en fysisk port/slot for det om (gjelder eldre maskiner med mainstream merkenavn, som ofte hadde litt kjipe holdninger til oppgradering: Compaq, PackardBell ol.)

Lenke til kommentar
Gå på computer management (snarvei: desktop høyreklikk på my computer, velg manage).

Når denne er åpnet finner du device manager -> system devices. Her kan du lete deg fram til du finner noe om AGP....

Hvor gammel er PCn?

Denne er ikke alltid helt riktig. Om et evt. integrert kort bruker en eller annen form for AGP bus så vil du ha det. Men er ikke sikkert at det er en fysisk port/slot for det om (gjelder eldre maskiner med mainstream merkenavn, som ofte hadde litt kjipe holdninger til oppgradering: Compaq, PackardBell ol.)

Det var heller ikke ment som den ultimate løsningen ;) Bare ett ledd i en non-invasiv metode for kjapt å se om det var noe som kunne tyde på at det var en AGP-bus der. Kommer det fram noe info da så tar man det videre. Er helt enig at det ikke garanterer at du finner ut hvilken hardware du har, men et sted begynner man og da ofte på den enkleste måten uten å måtte ty til installasjon av ekstra programvare :)

Lenke til kommentar

heisann, virker som jeg er den eneste for en gang skyld som vet noe som ikke andre vet :) jeg kjøpte et hovedkort med AVG port,(uten at jeg viste det) denne porten ser akkurat ut som en AGP port, men ikke la deg lure. En Agv port er noe drit, den støtter bare et fåtall Agp kort(feks min ville ikke ha 9550 kort, Mens 9200 kort funka fint) Så du må sjekke manualen, hjemmesia til Hovedkort produsenten for å finne ut hva det hovedkortet støtter :)..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:hmm: har AGP teksturakselerasjon :hmm: hva er det for noe??

AGP er blitt så og si standard for de fleste skjermkort i senere tid fordi Porten har større båndbredde(overføringshastighet) enn de gamle PCI portene, hvor skjermkort satt før.. Nå kommer PCI-e som har enda større båndbredde enn AGP og vil bli standard i fremtiden akkurat som AGP er i dag..

Lenke til kommentar
:hmm: har AGP teksturakselerasjon :hmm: hva er det for noe??

AGP er blitt så og si standard for de fleste skjermkort i senere tid fordi Porten har større båndbredde(overføringshastighet) enn de gamle PCI portene, hvor skjermkort satt før.. Nå kommer PCI-e som har enda større båndbredde enn AGP og vil bli standard i fremtiden akkurat som AGP er i dag..

du...eller dere jeg har ikke så mye dataferdigheter som dere ser :p men en venn av meg sa at jeg burde bli medlem i dette forumet for å lære litt mer ;) har tydlighvis lært at jeg hadde et veldig dårlig intregert grafikk kort :p men det jeg spørr om er hva AGP "teksturakselerasjon" er ikke hva AGP er :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hildir er sikker på at noen av dine kompiser kan hjelpe deg med å sette inn det nye skjermkortet når du kjøper det! :thumbup:

Uansett så kan du gå inn på START, kjør(run på engels) og skrive inn regedit, og velge OK. Du vil finne alt det du trenger der ang din PC! :)

Men ser ut i fra sigen din at du har en pc som jeg er sikker på har AGP port på HK`et ditt, med mindre du har kjøpt noe Dell greier!

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...