fargoth Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Det har vert lit labert i midagsveien i det siste. I den andledning trenger jeg noen idèer til noen varierte middager. Kom gjerne med oppskrifter, linker etc. Edit: leif Endret 22. november 2004 av fargoth Lenke til kommentar
StoreStå Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 brun kjøttdeig. ha i taco spice mix og 2-3 dl vann. varm pita brød. deretter kan du ha i kjøtteigen og alt som er i din fantasi oppi pitabrødene Tips: -Mais -Paprika -Kinakål -Kylling -dressing -ketchup -Ost Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Dette skal selvsagt prøves! Kom gjerne med mer, er jo 7 dager i en uke.. Endret 22. november 2004 av fargoth Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 www.matprat.no Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 kjøttkaker med poteter, brun saus og ertestuing. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 kjøttkaker med poteter, brun. AHH! Ikke få meg til å tenke på det, jeg sikler ned tastaturet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Koteletter og pommesfrites med litt brokkoli til Hjemmelaget potetmos og pølse Lapskaus (finnes ferdige frosne blandinger som er geniale. Bare skjær opp pølser og ha i tillegg til pose, vann og buljongterninger) Lasagne Spaghetti og kjøttdeig Løvbiff og pommesfrites Gryterett med kjøttdeig Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Forslag 1(kylling og tomatsaus): -Skjær en kyllingfilet i biter og stek -hakk og stek en kvart løk -skjær og stek litt paprika -ha i en boks sjampingonger (eller skjær opp ferske) -ha i en halv boks grovhakkete tomater (eller skjær opp ferske) -ha i en dæsj tomatpuré -ha i ca en halv boks cottage cheese -krydre med salt, pepper, basilikum, chilipulver samt litt sukker for å gjøre tomatsmaken litt rundere -Server med grønn salat og litt ris eller litt pasta Forslag nr to ("macaroni and beans") -kok litt makaroni _nesten_ ferdig -ha oppi en boks tomatbønner -ha oppi et par-tre dæsjer cottage cheese -ha oppi en god del ketchup, evt tomatpuré og litt vann -krydre med det du vil (bruker chili og oregano selv) -kok opp under omrøring -server gjerne med litt salat eller grovt brød Forslag nr 3 (omelett): -lag en omelett med 3-4 egg (la gjerne være å bruke alle eggeplommene) -ha i litt vann eller melk -ha i litt av hvert fra kjøleskapet(hete tips er ost, skinke, paprika, you name it) -krydre med det du vil -server f.eks. med ris, brød, salat, putt oppi pitabrød, eller spis den alene. Forslag 4(Biff med peppersaus): -Stek biffen -lag sausen etter beskrivelsen på pakken -server med kokte poteter, brokkoli og blomkål Forslag 5(Pannekaker) -lag pannekakerøre eller bruk pose (bruker pose selv, kan ikke lage røre ) -stek pannekakene -server med syltetøy Forslag 6(Gratinert blomkål) -kok en pose blomkålsuppe med et par-tre desiliter vann mindre enn det står på pakken, tilsett en desiliter fløte i stedet -kok et blomkålhode -del opp blomkålhodet og fordel utover bunnen på en ildfast form -hell over blomkålsuppen -riv ost og strø på toppen -ha gjerne litt stekt bacon eller salami helt på toppen -gratiner i stekovn i ca 15 minutter Forslag 7(Tacopizza) -lag pizzabunn eller kjøp en ferdig -stek kjøttdeig/karbonadedeig og tilsett taco-spicemix og litt vann -fordel kjøttdeigen, mais og ananas på pizzabunnen -EDIT: fordel et glass tacosaus over fyllet -riv ost og legg på -ha på torillachips på toppen Sånn, nok middager til en uke. Ble nestn litt sulten her, jeg Endret 22. november 2004 av Halvsame Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hva slår mormors kjøttkaker m/ tilbehør?? Pasta med taco-kjøttdeig er veldig godt! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 dette er en jeg oppdaget da jeg hadde en dame på date for ikke så lenge siden: middagspai. selv er jeg litt skeptisk til vanlig pai en spiser til dessert, men jeg ble ganske positivt overasket av dette. det var skikkelig simpelt å lage, smaker godt og hvis du serverer det på date blir daten din positivt overasket da hun/han absolutt ikke forventer å få denne deilige retten servert. det du trenger er: - paideig (får du kjøpt i butikken ferdiglagete(nedfryst) eller i en variant som du blander med vann for å lage deigen). - bindemiddel til fyll: 3 egg og 4 deciliter melk (dess høyere fettinnhold dess bedre, så med andre ord så bruk helst h-melk eller matfløte). - fyll. her kan du bruke hva som helst egentlig. jeg liker best å bruke røkte kjøttpølser og sjampingjong (sikkert skrevet dette feil... men men...). slik gjør du: - bland sammen paideigen hvis nødvendig, sjevle den ut og legg den i en paiform på 26-28 cm. - bland sammen eggene og melken/fløten. la den stå til etterpå. - stek pølsene og soppen til det får skorpe. hell alt dette i paiformen. - hell oppi "bindemiddelet" - sett herligheten i ovnen på cirka 225 grader og la det stå til "bindemiddelet" er ferdig/har stivnet. det tar cirka 35 minutter. dette kan serveres kaldt eller varmt... Lenke til kommentar
Laman Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Veldig billig for pølser på Narvesen nå. Koster 15,- for alle pølser! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå