_Eirik_ Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Etter at jeg satte delene i mitt "nye" kabinett vill den ikke starte (Lian li). Første gangen jeg staret PC-en kom det 3 pinp. etter at jeg satte in skjerm kabelen så kom det ikke mere lyd, men skjermen er svart. vifte på skjemkortet går rund og ser ut som den funker. Alle kablene er koblett in. Noen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 1. Ta ut alt utenom skjermkort. 2. Prøv å start å se nå. 3. Sjekk at kjøleribben er helt på plass slik at CPU har nok kjøling. 4. Hvis dette virket prøver du med en og en ny ledning/kort til du finner feilen. Jeg har opplevd svart skjerm hvis HD kabelen er feilmontert. Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Den starter fortsat ikke. Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Se i manualen om 3 pip betyr noe spesielt. Sjekk om ram er satt ordentlig på plass. Nyere hovedkort har også et lige 'panel' som viser to tall/bokstaver. Se hva det står på disse og se på listen i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg tok ut alle minnebrikken får og skjekke at hovedkortet funket som det skulle. Det står i manuallen at høytaleren ska begyne og pipe som bare juling. men det skjedde ikke en enesete ting. Betyr det at hovedkortet er vræka? :sad: Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hvis det er en lang pip og 2 korte så er det mest sannsynlig skjermkortet som sitter for dårlig. Se også etter om at det ikke er noe som kortslutter, mulig det er en bøssing (feste til hovedkort) for mye slik at den kortslutter. Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg skjekket om skjem kortet funket på en annen pc i huset og det gjore det. kom fortsat ingen lyd fra pc-speakeren og at minnet var ute. Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Sjekk at du enten ikke har plugget i cpu vifta feil sted, eller at den går for sakte. Går den veldig sakte, kan du reset'e biosen, for å slå av cpu-fan-protect. Chris Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Viften er den samme og jeg kommer meg ikke i biosen en gang fordi skjermen er svart. Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Prøv å start PC-en når den ikke er i kabinettet, evt hold den i luften slik at den ikke rører noe. Start den da, viser det skjermbilde er d kanskje overspenning i kabinettet (feilmonterte festeskruer) ET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå