FiSkEN FliPP Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg vet at Eva var sammen med en demon og lagde hundrevis av andre med den demonen. Skal ha fordypnings emne om dette men finner ikke noe stoff om det Kan dere hjelpe meg? Har søkt på google men vet ikke om jeg har de rette søkeordene... Blir kjempe glad for svar Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Eneste plassen jeg har lest om dette er Lucifer-tegneserien. :!: Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 skjønte ikke helt hva du mente? Er det Adam og Eva du snakker om? I såfall er det vel historien om Adam og Lilith du mener. Denne historien er ikke med i bibelen, men vi kan finne den i blandt annet eldre jødiske tekster. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Ikke tro alt du hører. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Den går ut på at gud skapte både Adam og Lilith av jord. Derfor ble det en del sytridigheter mellom Adam og Lilith, blandt annet fordi hun ikke ville gjøre som han sa. Derfor klaget Adam til gud om dette. Da kastet gud Lilith ut av paradis, og lagde Eva av Adams ribben. Etter dette begynte Lilith bittert å føde masse demoner. Søk på google og finn en litt mer detaljert historie du Lenke til kommentar
FiSkEN FliPP Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Den går ut på at gud skapte både Adam og Lilith av jord. Derfor ble det en del sytridigheter mellom Adam og Lilith, blandt annet fordi hun ikke ville gjøre som han sa.Derfor klaget Adam til gud om dette. Da kastet gud Lilith ut av paradis, og lagde Eva av Adams ribben. Etter dette begynte Lilith bittert å føde masse demoner. Søk på google og finn en litt mer detaljert historie du Takk for det. Men det med at jeg burde søke med søkeord sliter jeg med... Finner liksom ikke riktig søkeord Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Finner liksom ikke riktig søkeord "Adam and Lilith", "the story of lilith", eller "the lilith myth" f.eks. Husk klammene Lenke til kommentar
FiSkEN FliPP Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Noen fler som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 http://en.wikipedia.org/wiki/Lilith Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå