Scrim Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1304888 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11802 Begynner Microsoft å bli en smule bekymret? Før uttalte de at de ikke så på linux som noen trussel, og nå virker det som at de skikkelig bekymret, kanskje ikke rart (hvis man ser på url nr. 2, eller den første for den saks skyld) Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tror Linux begynner å ta litt innpå MS nå. Får da endelig håpe det også.. Liker ikke M$.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er vel ikke akkurat noe sjakktrekk av MS å true myndighetene i disse landene over patenter. Bare se hva Polen mener om nye patentforslaget i EU. Tror ikke Kina er noe mer interessert i å betale mafiapenger for høyst suspekte patenter. Forhåpentligvis sier de nei til både MS og patenter i samme slengen - ut med faenskapen! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Typisk Microsoft. Først krev dei sikkert selskapa for nokre millionar dollar, men så seier selskapa at dei skiftar til Windows, og då er alt ok for M$. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Microsoft the comany that brings you "Big Bill" gates. "Change to Linux and get none bills!" Endret 22. november 2004 av kiios Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Microsoft har nå offisielt advart flere asiatiske regjeringer om at de kan risikere store patentsøksmål fordi de bruker Linux i stedet for Windows. Har Microsoft blitt her desp. nå ? --- EDIT: det er vel noe som heter konkerranse Endret 22. november 2004 av Fur Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Nja... dette handler vel mere om at MS advarer om at Linux brukere kan riskiere å bli saksøkt for brudd på patenter. MS sier ikke at _de_ skal saksøke noen. Er vel ganske typisk FUD fra MS sin side. Folk må da begynne å bli lei av dette... Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) jeg tror ikke microsoft har noen ting A frykte! det finnes mange 'idioter' (unnskyld ordet osv.) der ute i denne gale verdenen som ikke gidder og teste linux eller i det hele tatt noe annet enn windows! det er vel det som er windows sitt store pluss... det er lett og greit, og den hjelper deg med A holde pcen din vekk fra deg. Linux er bygd opp pA prinsipper som fri og gratis programvare som folk flest ikke bryr seg noe om... Jeg kan heller ikke si no om at linux er bedre enn windows, eller omvendt, men det jeg sier er at folk som vil laere seg og bruke pcen og vil ha kontroll over den til en hver tid b0r skifte over til et annet os enn windows. unnskyld for tegnsett osv. Endret 22. november 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Absolutt einig når det gjeld kontroll over PCen. Synes det er frykteleg å bruke Windows og ikkje ha skikkeleg kontroll over PCen eller kva som faktisk skjer. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Nja... dette handler vel mere om at MS advarer om at Linux brukere kan riskiere å bli saksøkt for brudd på patenter. MS sier ikke at _de_ skal saksøke noen. Er vel ganske typisk FUD fra MS sin side. Folk må da begynne å bli lei av dette... FUD fra enda til annen. Standard M$ taktikk. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Absolutt einig når det gjeld kontroll over PCen. Synes det er frykteleg å bruke Windows og ikkje ha skikkeleg kontroll over PCen eller kva som faktisk skjer. Helt riktig. Jeg er aktiv bruker av linux, og jeg har en helt annen kontroll over min maskin med Linux enn jeg har med windows. Det er så å si like god driverstøtte i linux som i windows. Det krever selvfølgelig at jeg må kjøpe maskinvare fra riktig produsent (eks. nVIDIA). Edit: Og med linux/unix får man en god del mer ut av maskinvaren. For eksempel en PII blir fullt brukbar når jeg legger inn FreeBSD på maskinen. Endret 22. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Folk flest gir seg da en lang faen i om de har kontroll på maskina eller ikke. Folk flest ønsker bare en datamaskin som virker. Dog, etter et vekkelsesmøte med Knut Yrvin tror jeg nok mange ville byttet, om de fikk hjelp til det Lenke til kommentar
friskies Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 For å fyre opp litt her: Visste dere at M$ har tatt patent på dobbelklikk? Seriøst Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) For å fyre opp litt her: Visste dere at M$ har tatt patent på dobbelklikk? Seriøst Forundrer meg ikke, men bare vent til jeg får innvilget mitt patent på - holde dere fast - trippelklikking! Jeg kommer til å kreve inn ågerpris på lisensene til denne geniale oppfinnelsen, og blir steinrik. All your tripleclick are belong to us! Muhahahaha... Endret 23. november 2004 av Langbein Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Alltid når tiden er kommet for at jeg begynner å interessere meg for noe, da "eksploderer" det. Og nå har jeg altså begynt å interessere meg for Linux. Så nå begynner det snart å "ta av"....... Stakkars Microsoft...... Endret 23. november 2004 av pjuik Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Alltid når tiden er kommet for at jeg begynner å interessere meg for noe, da "eksploderer" det. Den effekten skyldes helt vanlig "psychological bias". Du interesserte deg ikke før, så da fikk du ikke med deg like mye om hva som skjedde på området. Nå er du interessert, og da virker det som om det plutselig skjer mye mer. Stol på meg -- Microsoft har drevet slik FUD-taktikk i årevis, og det har vært verre enn i dag. Du var ikke her da Microsoft omtalte Linux som "uamerikansk" og "en kreftsvulst"! :-) Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Den effekten skyldes helt vanlig "psychological bias". Du interesserte deg ikke før, så da fikk du ikke med deg like mye om hva som skjedde på området. Nå er du interessert, og da virker det som om det plutselig skjer mye mer. Er nok sikkert noe i det du skriver der. Har egentlig vært inne på samme tanken flere ganger. Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hehe. Må være det. Det var derfor jeg begynte med Linux Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Folk flest gir seg da en lang faen i om de har kontroll på maskina eller ikke. Folk flest ønsker bare en datamaskin som virker. Dog, etter et vekkelsesmøte med Knut Yrvin tror jeg nok mange ville byttet, om de fikk hjelp til det Folk flest ja, men om ein har satt seg inn i eit operativsystem som gir deg kontroll over den minste ting om du vil det, vil du aldri skifte OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå