Kløno Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Dette er ikkje et personangrep på nevnte person, men når en person med en slik bakgrunn/famili ser det som sin gude-gitte rett til å lure folk; aaaa blir så forbanna. http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/22/415252.html Her har foreldrene hans i en år-rekke belært oss om det ene og andre. Hva som er rett og gale, og så har dei ikkje greid å oppdra sitt eget avkomm. At folk hora å drikke seg sannløse ser eg som bagatella iforhold til å lure til seg oppsparte penger fra folk. Det er ei skam. Investerte hos farenI fjor investerte Ørjan Sæle blant annet i faren Finn Jarle Sæles selskap Kristen Medieallianse Drift, som gir ut avisa Norge i Dag - etter eget utsagn «en bibeltro, verdibevisst vekkelsesavis (med) en klar Israel-profil og støtte til småbedriftene». Redaktør Finn Jarle Sæle fant også rom for å yte gjengjeld til Ørjan Sæles småbedrift da han i fjor tok inn svært rosende omtale av sønnens telefonitjenester på redaksjonell plass i avisa. Eg kaller det blodpenger!! Edit: ny emne tittel! Endret 22. november 2004 av Kløno Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Medlemmene i den familien virker jo ikke akkurat helt gode... Her har foreldrene hans i en år-rekke belært oss om det ene og andre. Hva som er rett og gale, og så har dei ikkje greid å oppdra sitt eget avkomm.Belært oss i hva DE mener er rett og galt, ja. Forbeholder meg retten til å mene at de er skrudde i hodet, og at det ikke er overraskende at sønnen er en drittsekk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Vel er kanskje Anita Apeltun Sæle og co noe spesielle, men særlig hun er jo et verdifullt tilskudd i norsk politikk. Pyramidespill er pyramidespill, og jeg holder meg unna, men det betyr ikke at det nødvendigvis bør forbys. Hvis folk tror det er penger i nettverksmarkedsføring og slikt, og holder seg innenfor lovverkets grenser, greit for meg. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Pyramidespill er pyramidespill, og jeg holder meg unna, men det betyr ikke at det nødvendigvis bør forbys. Hvis folk tror det er penger i nettverksmarkedsføring og slikt, og holder seg innenfor lovverkets grenser, greit for meg. Helt enig, men det aktuelle lovverket bør kanskje revideres. Jeg hørte så vidt på radio i dag at lovverket som omhandler slikt er noe gammelt sett i forhold til utviklingen innenfor dette. Var det 1979 eller 1989, husker ærlig talt ikke. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Pyramidespill er pyramidespill, og jeg holder meg unna, men det betyr ikke at det nødvendigvis bør forbys. Hvis folk tror det er penger i nettverksmarkedsføring og slikt, og holder seg innenfor lovverkets grenser, greit for meg. Helt enig, men det aktuelle lovverket bør kanskje revideres. Jeg hørte så vidt på radio i dag at lovverket som omhandler slikt er noe gammelt sett i forhold til utviklingen innenfor dette. Var det 1979 eller 1989, husker ærlig talt ikke. 1939 var det vel? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvis vi skal fornye loven for å forby det vi ikke liker, foreslår jeg at vi tar med alkohol, tobakk og sukkerholdige leskerdrikker i samme slengen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Og rødstrømper, går jeg ut ifra? Endret 22. november 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Nå har det vel alltid vært slik i dette flotte landet at storsvindlere slipper unna gang på gang , menst en vanlig stakkar som uforskyldt kommer ut for noe får svi . Lenke til kommentar
Kløno Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Vel er kanskje Anita Apeltun Sæle og co noe spesielle, men særlig hun er jo et verdifullt tilskudd i norsk politikk. Det lille hun hadde av troverdighet er vel totalt borte no. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Nå har det vel alltid vært slik i dette flotte landet at storsvindlere slipper unna gang på gang , menst en vanlig stakkar som uforskyldt kommer ut for noe får svi . Dette er vel ikke helt sant. Jeg tenker på "storsvindlere som slipper unna", og spesiellt "vanlig stakkar som uforskyldt kommer ut for noe". Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det lille hun hadde av troverdighet er vel totalt borte no. Det er da vel og lenge siden hun mistet troverdighet? Må det en pyramideflopp til for å forstå det? Lenke til kommentar
SilverKhan Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Pyramidespill handler ikke om å fylle en etterspørsel på markedet, det handler om å fylle etterspørselen etter penger hos egoistiske mennesker (egoisme er en dyd eller:D)... Pyramide spill er så ekstremt lite samfunnsnyttig at jeg skjønner ikke hva vi skal med det... Greit det er mye som ikke er samfunnsnyttig, men noen som er lite samfunnsnyttig OG bare ender i at dumme nordmenn blir loppet for sparepengene sine av skruppeløse svindlere. Jeg har respekt for folk som starter en bedrift for å fylle en etterspørsel eller skape konkurranse, men bare for å tjene penger... for noe søppel Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Bare navnene er for meg mer enn nok til å rygge. Navnene symboliserer jo luftslott, overfladisk og innholdsløst. Men hvis folk vil være dumme, la dem få lov til det, sier jeg. Det er ingen som tvinger dem, og kanskje noen får seg en viktig erfaring å ta med videre i livet. Lenke til kommentar
Kløno Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Det er da vel og lenge siden hun mistet troverdighet? Må det en pyramideflopp til for å forstå det? Missforstå meg rett. Har aldri vært så mye enig hva hun Sæle sier, (kanskje ein gang). Men hun har stått for en linje i norsk politikk i lengre tid, og eg har alltid hatt full respekt for det hun har måtte mene, uansett hvor dumt det har vært. Det eg mener er at den retten hun har hatt til å si hva vi som borgere skal gjøre, er vasket bort. Kristne verdier, problematikken rundt spillautomater osv osv. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Pyramidespill handler ikke om å fylle en etterspørsel på markedet, det handler om å fylle etterspørselen etter penger hos egoistiske mennesker (egoisme er en dyd eller:D)... Pyramide spill er så ekstremt lite samfunnsnyttig at jeg skjønner ikke hva vi skal med det... Greit det er mye som ikke er samfunnsnyttig, men noen som er lite samfunnsnyttig OG bare ender i at dumme nordmenn blir loppet for sparepengene sine av skruppeløse svindlere. Jeg har respekt for folk som starter en bedrift for å fylle en etterspørsel eller skape konkurranse, men bare for å tjene penger... for noe søppel Så hvis du hadde startet en bedrift så hadde det vært for å glede andre? Selvfølgelig starter folk bedrifter for å tjene penger. Man trenger penger for å overleve. Men seff, man må gi og ta. Å svindle andre er ikke riktig. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Pyramidespill handler ikke om å fylle en etterspørsel på markedet, det handler om å fylle etterspørselen etter penger hos egoistiske mennesker (egoisme er en dyd eller:D)... Pyramide spill er så ekstremt lite samfunnsnyttig at jeg skjønner ikke hva vi skal med det... Greit det er mye som ikke er samfunnsnyttig, men noen som er lite samfunnsnyttig OG bare ender i at dumme nordmenn blir loppet for sparepengene sine av skruppeløse svindlere. Jeg har respekt for folk som starter en bedrift for å fylle en etterspørsel eller skape konkurranse, men bare for å tjene penger... for noe søppel Så hvis du hadde startet en bedrift så hadde det vært for å glede andre? Selvfølgelig starter folk bedrifter for å tjene penger. Man trenger penger for å overleve. Men seff, man må gi og ta. Å svindle andre er ikke riktig. Det finnes faktisk de som mener at man bør gjøre en innsats for å bidra til samfunnet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 En innsats ja. Er forskjell på å gjøre en innsats og på å dedikere livene sine ved å starte en bedrift for å dekke andres behov for et produkt Seff finnes det de som faktisk dedikerer livet sitt for andre, som f.eks prester, frelsesarmesoldater og noen leger, men det er bare å innse, mennesker er stort sett egostiske. Det handler om å først dekke sine egne behov, så andres. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Må jeg minne om den usynlige hånd? every individual necessarily labours to render the annual revenue of the society as great as he can. He generally, indeed, neither intends to promote the public interest, nor knows how much he is promoting it. [...] he intends only his own gain, and he is in this, as in many other cases, led by an invisible hand to promote an end which was no part of his intention. Nor is it always the worse for the society that it was no part of it. By pursuing his own interest he frequently promotes that of the society more effectually than when he really intends to promote it. I have never known much good done by those who affected to trade for the public good. Lenke til kommentar
SilverKhan Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hvis du først tenker, hmm jeg må blir rik i en fei... Hva slags produkt skal jeg tilby tro? Jeg mener da at man har feil perspektiv på det å drive en bedrift... Selvfølgelig har man som mål å tjene penger, det medfølger jo av den kapitalistiske ideologi, men har du BARE det som mål har du litt lite å gå på... Og da får vi sånne drittpyramider som enten ikke har produkt, eller et drittprodukt... (og i noen få tilfeller et ok produkt) By pursuing his own interest he frequently promotes that of the society more effectually than when he really intends to promote it. Er det ikke akkurat dette T5PC gründerne har gjort? De har etterflugt sine egne interesser om å tjene penger, men de feiler altså på punktet om at de på den måten tilbyr et bedre produkt enn de som bare er ute etter å yte godt. De usynlige hånden ledet dem til 7-stjerners pengefester på hotellet i Dubai og til å loppe dumme nordmenn + Hells Angels, A-gjengenog russiks mafia... Selv ikke usynlige hender kan være ufeilbarlige... Mens vi er igang, noen som så Chim Kjølner ble grilla på TV2 igår? edit: Leiv Trüch has left the building... Endret 24. november 2004 av SilverKhan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå