Gå til innhold

Teste ødelagt CPU?

Lettpåfot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hørt rykter om følgende metode, men har ikke prøvd selv.

PS: kan ikke garantere at det ikke ødelegger noe!

ta av kjøleren og hold en fing på kjernen. stå klar til å dra ut strømmen.

start maskinen. dersom kjernen er kald(og maskinen starter) er CPU

død. er den varm, fungerer den. :w00t:

forresten, når du kjenner varmen, trekk ut strømmen så fort som mulig :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, kjøleren blir jo varm om maskinen står på en stund..

Hvordan flasher man HK med jumper på HK?

Det kan godt være at det er HK som er gåent. Når jeg slår på maskinen durer og går den, men den gir ikke lyd i fra seg og skjermen mottar ikke signal :hrm:

Endret av Lettpåfot
Lenke til kommentar
Tja, kjøleren blir jo varm om maskinen står på en stund..

Hvordan flasher man HK med jumper på HK?

Det kan godt være at det er HK som er gåent. Når jeg slår på maskinen durer og går den, men den gir ikke lyd i fra seg og skjermen mottar ikke signal :hrm:

hvis HK har det, prøv å bruk onboard skjermkort istedet for eventuelt annet skjermkort du bruker.

Les i manualen til hovedkortet, og finn ut hvor jumperen for å resette CMOS er, og utfør dette. har du ikke manualen, så dra ut batteriet på HK ( rund, blank dings ) i 5-15 sekunder.

Lenke til kommentar

Aah, resete CMOS ja, det er prøvd.. Skal se om kortet har innebygd skjermkort, men siden HK ikke gir lyd fra seg, går jeg ut ifra at det er HK eller CPU det er noe galt med.. :(

Så den runde, blanke dingsen er batteriet? Har bestandig lurt på hva den var til :tease:

Endret av Lettpåfot
Lenke til kommentar

Nei, ikke noe internt skjermkort. Maskinen virket som bare det inntil jeg skulle bytte kjølepasta.. Vel, hendelsforløpet står beskrevet her.. Ubesvart :dontgetit:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=331769

Jeg kjenner ingen som har socket A heller, så jeg får ikke testet hverken HK eller CPU..

Sukk, jeg som har kjøpt Half Life 2 og alt.. :(

Endret av Lettpåfot
Lenke til kommentar

samme hk og cpu som meg du :) goe greie ;)

Jeg vet ikke annen rå, en at du skaffer deg en cpu, og bytter den ut med den du har. funker ikke pc`n da, er det jo noe annet som er galt.. Får ikke håpe cpu`n din er død.. da di er litt vanskelig å få tak i. Hvor mye klokka du? og hvor mye Volt?

det trixet med fingeren på cpu tror jeg ikke er noe å statse på, da den blir fort varm :p

Endret av Lickmastr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...