tinsley Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Heisann! Har et 651 m-v hovedkort fra MSI med SiS brikkesett. Kortet har støtte for usb 2.0 og dette må "enables" fra bios. Når jeg da gjør dette og starter på nytt igjen funker ikke mus eller tastatur. Hva har jeg gjort galt? Selv om jeg muliggjør usb 2.0 skal vel ikke dette ha noen innvirking på eksisterende usb enheter? Når jeg går inn i enhetsbehandling så finner jeg ikke noen "enhanced" usb controller, men jeg går ut fra at den kommer etter jeg har enablet usb 2.0 i bios? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Hei, ser du sliter enda gammel tråd Fortell hva du har gjort av oppdateringer på driversiden, inkl. Windows update. Hvis du bruker WinXP har ServicePacks har også rettelser for USB. Drivere edit: det er ikke enkelt å si presist hva du skal velge i Bios, siden menytekst og valg for innstillinger varierer (se manual). I tillegg er kortet lite utbredt. Bruker du integrert grafikk eller skjermkort? Endret 23. november 2004 av tjaa Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Hei igjen, Sliter litt ja. Har oppdatert alt av drivere på MSI nettsider og Windows Update. Sp2 er i boks og alle driverne som fulgte med hovedkortet. Jeg bruker et soft-moddet Radeon 9500. Maskinen er selvbygget, men det er vel ikke noen jumper-settings el.l. for usb aktivering på hovedkortet? Når jeg satte inn en ekstern hdd fra LaCie kom det opp "this device can perform much faster" o.s.v. Klikker da på dialogboksen som da sier at Enhanced Controller not found. Sikkert jeg som har driti på draget med et eller annet. Skal jo ikke være så vanskelig... Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvilken disk? LaCie har også disker med trippel interface (nettverk,FW og usb). Kanskje en firmware oppdatering kan hjelpe deg. NB! legg merke til advarsel hvis feil oppdatering: possible unrecoverable data even after drive repair. Evt. skaffe et FireWire-kort hvis hdd'en støtter det? http://www.lacie.com/support/drivers/ Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Vet ikke helt hvilken disk det var, men kan jo finne det ut. Vi kan jo bare kjøre en cross-over å bli ferdig med det. Sender en mail til komplett og spør. Det var jo de som solgte det forbanna kortet... Takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå