Gå til innhold

Startup problemer ASUS A7V333

J4n

Anbefalte innlegg

Har i 2 år nå sitti med et ASUS A7V333 HK helt problemfritt.

Men i helga trur jeg at jeg klarte å gjøre en fatal feil...

etter å ha bytta nettverkskort gadd jeg ikke såklart å skru i skruen til kortet, men jeg putta i kabelen, og mens pcen starta, var jeg på vei ned for å skaffe mat. på veien snubla jeg i kabebel (seff), og røska nettverkskortet halvveis ut av PCI sloten. Pcen rulla og gikk enda(var på vei til windows-loading) men for sikkerhetsskyld skrudde jeg av hele dritten med knappen bak PSUen. Når jeg fikk satt kortet på plass, starta ikke driten.... Ikke en lyd... CPU vifta hadde stoppa opp (eller, på A7Ven finnes 2 viftestrømslotter; en til PSU og en til CPU. Og den til PSUen(som jeg hadde CPUen på) hadde slutta å gi strøm, men den andre funka) og ikke no bilde på skjermen. Alt spant og gikk, men ikke no bilde. Ikke engang den typiske pipelyden som de fleste hovedkort har.

Har skrudd opp og sammen igjen hele driten 2 ganger nå, men enda ikke no liv.

Noen som har no peil på hva som er fucka? bytte HK kanskje? eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, men du kan prøve å starte maskinen med kun hovedkort, prosessor, minne og skjermkort. Hvis maskinen da ikke starter, så vet du at det er en eller flere av disse pluss PSU som har tatt kvelden. Hvis maskinen starter, legg til en og en komponent til det stopper igjen.

Lenke til kommentar
Får du ingen post message? A7v333 har jo sånn stemme sak. Kanskje den sier noe visst du kobler til høytalere.

Det hovedkortet er for gammelt tror jeg.

Har du prøvet å bytte ut hovedkortet? Er det noen visuelle skader?

Det er feil, hadde selv et slikt kort, og det er en sånn stemme som forteller deg hva som er feil, for å høre den må du koble høytallerne på det innebygde lydkortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...