Gå til innhold

Bygge selv eller kjøpe ferdig ?


Anbefalte innlegg

jeg har blitt fryktli usikker på om jeg ska bygge pc eller om jeg ska kjøpe ny å oppgradere den.....

har lest den guiden å der ser det ikke så veldig vanskelig ut....

men naboen min sier jeg burde begyne med å bytte ut deler å sånn før jeg begyner med å bygge fra bunnen av......

lurer frøkteli..........

er det virkelig så vanskelig som fålk sier ??????

har skrevet noe lignenede tidligere å takker for alle svar å sånn men jeg har begynt å lure litt igjen.....

takk for alle svar!!!!!

 

*Topic endret*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har blitt fryktli usikker på om jeg ska bygge pc eller om jeg ska kjøpe ny å oppgradere den.....

har lest den guiden å der ser det ikke så veldig vanskelig ut....

men naboen min sier jeg burde begyne med å bytte ut deler å sånn før jeg begyner med å bygge fra bunnen av......

lurer frøkteli..........

er det virkelig så vanskelig som fålk sier ??????

har skrevet noe lignenede tidligere å takker for alle svar å sånn men jeg har begynt å lure litt igjen.....

takk for alle svar!!!!!

ikke gjør som han sier er veldig lett å bygge en pc

Lenke til kommentar

Som nybegynner er vel det vanskeligste å finne deler som passer, men det problemet kan du heller overlate til oss.

 

Ellers er det ikke så vanskelig igrunn, siden jeg regner med at du går for en cpu med heatspreader på(som fjerner faren ved å knekke et av hjørnene på cpu`en).

 

Men vær så snill, ikke skriv på dialekt, er så forferdelig å lese.

Lenke til kommentar

Å bygge sin pc er både spennende og lærerikt! Vanskelig? næh, ikke spesielt. Bare tenk før du gjør noe, og ordet "makt" er ikke synonymt med pc-bygging. Vær varsom med komponentene, passer det ikke eller er vanskelig å få på plass, tenk deg om, les litt og tenk litt til før du prøve igjen! Viktig med tålmodighet, er ømfintlige saker du "leker" med, så ikke vært hardhent! Har selv bygd en del pc'er siste åra og det er langt ifra vanskelig!

 

Det med å finne komponenter kan du overlate til oss, bare du kommer med innspill om HVA pc'en skal brukes til ;)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Jeg bygde min første pc før helgen. Jeg har aldri byttet deler eller vert med på å bygge en pc før, men synes det var ganske enkelt. Guiden på hardware.no er fin å følge, men du får det nok til bare ved å se i manualene som følger med hovedkortet ditt. Kjøleren gikk i grunne greit å feste, var bare å presse ned (Boxed kjøler på 939 sokket), litt tyngre enn jeg trodde, men gikk fint. Jeg har enda ikke fått startet opp maskina, da jeg bestilte ram som ikke var kompitabel med hovedkortet (Corsair Value til Abit av8). Når jeg klarer å bygge data, klarer alle det :p;)

Lenke til kommentar

hehe....

takk for alle svar (der tenker jeg naboen min fikk så hatten passet ja)

jeg skal slutte å skrive på dialekt men jeg er veldig vant til det....

gleder meg veldig til å begyne med pcen min som jeg kjøper i mai 2005...

er litt tidlig ute da vet dere....

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar

Det er mye lettere å lese dialekt enn å bygge både sykkel og PC :) Fortsett gjerne med det for min del. Alle har godt av å utvide ordforrådene sine og la hjernen få jobbe litt.

 

Jeg vil bare si at å bygge en PC (eller sykkel for den del) vil være lettere for noen enn for andre. Siden folk flest er forskjellige så tar enkelt folk tekniske saker raskere enn andre. Skulle du føle deg helt fortapt når du skal sette igang kan det være greit å ha noen med mer erfaring å spørre.. Det er ikke flaut og god økonomi for din egen del tilfelle du skulle ødelegge noe underveis.

 

Jeg tror de aller fleste mennersker skjønner temmelig tidlig i livet om de har teknisk innsikt eller ikke. Er du redd for å skifte hjul på bilen/sykkelen så vil du sannsynligvis heller ikke lykkes med å bygge en PC på første forsøk (dette er et vagt eksempel og ikke en generalisering).

Endret av hart
Lenke til kommentar

Jeg elsker alt som går å rører på seg (tekniske saker) elsker å bygge lego :blush:

(litt flaut).... trur dette kommer til å gå (opptimisten sjøl)... de me dialekta ska nok følk klar sæ me men ska prøv å ikke skriv for vanskelig....

hehe.....

takk for alle svar... håper folk fortsetter på dette emne med hint å tips....

ikke bare til meg men andre "amatører" også :thumbup:

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar

Etter min mening burde du begynne HELT fra scratch, med deler du har fått bekreftet at garantert passer sammen... Komplikasjoner og hundrevis i returneringer er noe av det kjipeste som er :/

 

snakker av erfaring... har bygd 2 PCer til kompiser... spurte først her, her sa alle at det gikk fint med den gamle PSUen fra PCene deres. Men med en gang etter montering; POFF!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...