Bjørn_H Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Fikk i dag mitt Gainward Geforce 4 TI4400 grafikkort Men her er problemet, jeg kan ikke spille NOEN spill! Når jeg starter opp et hvilke som helst spill så kommer det et skjermbildet som varer under et sekund og så slår pcèn seg av! Hva er problemet? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Noen som har hatt dette problemet? Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Lagt inn alle drivere til skjermkort og chipset? Kom med fler spes på PC-en din. Er ikke umulig at skjermkortet er defekt :/ Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg har nettopp tatt i bruk et GW GF4Ti4400, hvis du gir litt mer opplysninger så kan kanskje jeg hjelpe..? Jeg slet litt med å få alt til å virke jeg også, men det var ikke kortets feil! (Installerte **** meg Win98 4 ganger!!) Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 aG du trenger ikke gjøre det kipere enn det er med å fåreslå defekt hardware før du vet noe om pc`n. Vi trenger alltid å vite hva du har i maskinen for å komme med fornuftig hjelp. Tråden er foresten postet på feil sted!!!!!!!! Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:22, Dataante skrev:aG du trenger ikke gjøre det kipere enn det er med å fåreslå defekt hardware før du vet noe om pc`n.Vi trenger alltid å vite hva du har i maskinen for å komme med fornuftig hjelp.Tråden er foresten postet på feil sted!!!!!!!! Jeg vet også hvor kjedelig det er å slite med defekt hardware, og jeg har aldri vært borti et slikt problem forårsaket av drivere. Derfor kom jeg med den, tydeligvis så håpløse, 'løsningen'. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:22, Dataante skrev:Tråden er foresten postet på feil sted!!!!!!!! Det er jo et skjermkort det er snakk om.. :?: Hvor ville du ha postet? Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Sorry, min egen ufeilbarlighet har nokk spilt meg ett puss. Har sikkert hatt oppe flere vinduer, derfor missen Lenke til kommentar
keithho Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hvis, det er som jeg har forstått, at dataen din slå av seg et par sekund etter at skjermbilde til et spill har kommt opp. Så kan det være: 1. Biosen 2. Driveren 3. Over spenning (psu beskytter seg selv for overspenning) men tror ikke dette er tilfellet?? 4. Hardware konflikt (finner det i kontroll panelet) 5. Et defektet kort. (har du klokket det?) Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Har ikke overklokket å det er nok ikke det som er problemet. Hjelp!! Her er mine pc: Abit AT7 Max Athlon XP 1800+ 2x WD 80g special edition (Raid 0) Samsung 256 DDR-SD ram Gainward Geforce 4 Ti 4400 Golden Sample Chieftec Bigtower Sølv 340w Pioneer A06S Sony diskettstasjon Sony CPD-G420 Logitech Cordless Desktop Optical Logitech Z-560 Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg har akkuratt satt i sammen pcèn så det kan være noe annet også. Det jeg mente med at det kom et skjermbilde i et sek, var at det kom et skjerbiled fra biosen. jeg rakk ikke å lese det, men jeg så at det sto noe med harddisken eller noe sånt. Jeg kjører harddiskene mine i Raid 0 og jeg har satt begge på "Cable Select". Skal jeg setter de til master? Please hjelp meg! Kjedelig å ikke kunne spille noen spill og programmer! Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Foreta en grundig troubleshooting av alle delene. Det kan jo hende det er lurt å starte med hd'ene siden bios (?) kom med en feil der. Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Hvordan skal jeg sjekke om hardwaren er defekt? Og enda et problem hvordan får jeg vekk Windows XP? Skal legge inn 2000 i stedet. Synes XP er bra, men det kommer feilmeldinger og dill og dall hele tiden! Er virkelig desperat! Kan det være en av harddiskene? eller kanskje hovedkortet? Har noen opplevd et sånt problem før? Håper jeg får fikset det [ Denne Melding var redigert av: Bjørn_H på 2002-05-30 14:44 ] Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg fiksa det!!!!!!! Når jeg satte jumperene på harddiskene til master så funka det med en gang!!! Jeg er glad! :smile: Takker for all hjelpen!!! [ Denne Melding var redigert av: Bjørn_H på 2002-05-30 18:49 ] Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 :smile: Hehe. Bra at det ikke var noe mer alvorlig. For å fjerne xp så kan du jo ta en format <stasjonen-xp-er-på> fra dos (forutsetter jo nesten at du har xp på en egen partisjon) Husk å flytte dokumentene og andre ting som er lagt inn på xp-partisjonen. Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Men hvordan kommer jeg inn i DOS i Win XP?? Har ikke brukt XP mye serru. :lol: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 16:53, Bjørn_H skrev:Men hvordan kommer jeg inn i DOS i Win XP?? Du trenger en dos-bootdisk, evt. kan du laste ned fra http://www.bootdisk.com Lenke til kommentar
tmbakken Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 bruk en oppstartsdiskett/-cd for win98 så kommer du inn i dos... Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 ...eller du kan formatere en disket ifra WinXP, og hykk av MS-DOS bootable. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Er ganske sikker på at hvis du hadde skrevet at det var under oppstarten at det skjedde, og ikke når du skulle spille spill. så hadde du slippet å finne ut av det først etter ca 46 timer :smile: :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå