Zic0 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Lese litt her og så at mange drev med Remote Desktop. hva er det for noe? Er det lingende sånn som fjernhjelp i MSN? Endret 22. november 2004 av Zic0 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Remote desktop gjør at du kan fjernstyre en annen maskin. Du kan f.eks sitte hjemme å styre pc'en på jobb, og vise versa.. http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;no;300698#kb2 Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 hvor innstalerer jeg server softwaren da? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Tok du i det hele tatt deg tid til å se gjennom den linken jeg postet Hvis du vil bruke Tilkobling til eksternt skrivebord, klikker du Start, velger Programmer og deretter Tilbehør, klikker Kommunikasjon og klikker deretter Tilkobling til eksternt skrivebord. Gjelder kun windows xp, skal du bruke f.eks windows 98 osv må du bruke annen programvare. EDIT : På maskinen du skal fjernstyre gjør du følgende : min datamaskin -> egenskaper -> eksternt EDIT2 : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;315328 http://search.microsoft.com/search/results...ernt+skrivebord Endret 22. november 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 brudd på 3-ords-regelen... rapportert Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Hvis du sikter til topic navn fikk jeg error som. Du må ha minst 3 tegn i emne når jeg hadde uten mellomrom Lenke til kommentar
kim Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Ta det som et hint da.. "Hva er remote desktop?" hadde passet bedre. Vanskelig å vite hva du lurer på med overskriften "Remote desktop". Skift til den topicen så kanskje tråden overlever Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 MYE bedre... remote desktop funker slik at du kan se og styre en annen maskin over nettverk eller internett med musa og tastaturet, akkurat som om du satt forran den pc`n du styrer... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Satte det opp men når jeg skal logge meg på får jeg sånn at brukerer hanr sånn restictation eller no Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 brudd på 3-ords-regelen...rapportert Hvorfor ikke heller sende en PM til trådstarter slik jeg gjorde istedet for å fylle opp posten med unødige kommentarer (slik som denne og er) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Satte det opp men når jeg skal logge meg på får jeg sånn at brukerer hanr sånn restictation eller no Du må legge til bruker i gruppen "remote users" du finner det : min datamaskin -> egenskaper -> eksternt -> velg eksterne brukere Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Satte det opp men når jeg skal logge meg på får jeg sånn at brukerer hanr sånn restictation eller no du må sette det slik at alle kan logge seg på maskinen, på servere er det ofte bare administratorer som kan logge seg på.. ronnyaa: fordi jeg postet det, så også andre kan lære av hans feil... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 står jo [brukernavnet mitt] have alerady acsess Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er dette en frittstående maskin eller står den i et domene? Hvis den står i et domene kan det være at det er satt restriksjoner på hvem som har lov til å logge på med remote deskop på den. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 ettersom det er standard windows xp jeg har innstalert uten å tukle med domener og sånt vil jeg nok si fristående. Men når jeg kobler opp bruker jeg sånn DNS. sånn fra .no-ip.com Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 De brukerne som skal kunne logge seg på, må ha et passord! Det ville vært altfor lett å logge seg på hvis man kun måtte gjette brukernavnet! Dessuten, om du må forbi en brannmur, så brukes port 3389 (TCP og UDP). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå