Gå til innhold

Skjermkort til HL2 som passer i shuttle

alexandr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Carnifex: ATI sin x800 serie bråker MINDRE enn 6800 serien. De trekker mindre strøm, uansett hva vrøvel du kommer med. De er fysisk mindre enn 6800 også. Jo, det fins nvidia kort som man får skvisa inn i en shuttle, men ATI er jo bedre egnet er du ikke enig?

Lenke til kommentar
Iom at HL2 og Doom3 bruker DX9.0 vil nok 9600 kortet yte beder.

Dessverre er ikke dette riktig. Det har ingen innvirkning på ytelse men du vil med et dx9 kort få frem detaljer som er forbeholdt dx9.

Tvert om så kan det ha en ganske stor innvirkning på ytelsen. Enten lavere ytelse med at flere detlajer blir tyngre å kjøre eller det kan forbedre ytelsen med å kjøre samme effekter mer effektivt i en pass der DX8 må kjøre mange passes. Doom3 gjør nettopp dette samt det har støtte for double-sided stencil buffers for bedre ytelse.

NV10 (DX7) (full featured, five rendering passes, no vertex programs)

NV20 (DX8) (full featured, two or three rendering passes)

ARB2 (DX9) (floating point fragment shaders, minor quality improvements, always single pass).

Lenke til kommentar
Tvert om så kan det ha en ganske stor innvirkning på ytelsen. Enten lavere ytelse med at flere detlajer blir tyngre å kjøre eller det kan forbedre ytelsen med å kjøre samme effekter mer effektivt i en pass der DX8 må kjøre mange passes. Doom3 gjør nettopp dette samt det har støtte for double-sided stencil buffers for bedre ytelse.

NV10 (DX7) (full featured, five rendering passes, no vertex programs)

NV20 (DX8) (full featured, two or three rendering passes)

ARB2 (DX9) (floating point fragment shaders, minor quality improvements, always single pass).

Mulig jeg ordla meg feil her. Det jeg mener er at du ikke nødvendigvis får så veldig mye høyere hastighet ved å oppgradere fra et dx8 til et dx9 kort men at du vil få frem flere detaljer som ikke kommer frem med dx8. Et eksempel er testen på Anandtech. Der oppnådde man 87,3 FPS med et ti 4600 som bruker Dx8 path i 1024x768 på high quality settings mens et 9600xt som bruker dx9 pathen med samme innstillinger fikk 95,9 FPS altså ikke den helt enorme forskjellen.

Lenke til kommentar
Carnifex: ATI sin x800 serie bråker MINDRE enn 6800 serien. De trekker mindre strøm, uansett hva vrøvel du kommer med. De er fysisk mindre enn 6800 også. Jo, det fins nvidia kort som man får skvisa inn i en shuttle, men ATI er jo bedre egnet er du ikke enig?

12092004-1.gif

Jeg er fremdeles ikke enig i at 6800 serien nødvendigvis støyer mer enn X800 serien som du kan se over.

24082004-1.gif

Som du kan se bruker 6800GT mindre strøm enn X800XT PE og 9800XT.

At de er fysisk mindre er sikkert riktig, kanskje og at det finnes endel ati kort som passer bedre i en shuttle, men det betyr ikke som du sa at:

Ikke tenk på å kjøp nvidia til shuttle engang. Kortene er jo gigantiske og bråker som en flyplass.

Og det reagerte jeg på.

Lenke til kommentar
Som du kan se bruker 6800GT mindre strøm enn X800XT PE og 9800XT.

At de er fysisk mindre er sikkert riktig, kanskje og at det finnes endel ati kort som passer bedre i en shuttle, men det betyr ikke som du sa at:

Ikke tenk på å kjøp nvidia til shuttle engang. Kortene er jo gigantiske og bråker som en flyplass.

Og det reagerte jeg på.

6800 GT sammenligner

Hallo, XT PE sammenligner man med 6800 ULTRA, ikke GT. Og X800 PRO som du burde sammenligne med bruker mindre strøm som du ser. Jevnt over bruker ati kortene mindre strøm enn tilsvarende nvidia. Gidd å trekk inn 9800XT da, det er forrige generasjons kort.

Kan jo godt gjøre det samme som du jeg og, bare si at X700 bruker mindre strøm enn 6800 ULTRA. Vær litt saklig.

Lenke til kommentar
Vær litt saklig.

Ikke tenk på å kjøp nvidia til shuttle engang. Kortene er jo gigantiske og bråker som en flyplass

Carnifex: ATI sin x800 serie bråker MINDRE enn 6800 serien. De trekker mindre strøm, uansett hva vrøvel du kommer med.

Syns det var sakligere enn det du kom med. Du sier at x800 serien bråker mindre enn 6800 serien og det har jeg nettopp forsøkt å vise deg var feil. Du sier og at x800 serien trekker mindre strøm enn 6800 serien og det forsøkte jeg og å vise at ikke nødvendigvis er sant. Du sa ikke at x800xt trekker mindre strøm enn x800xt pe f.eks men brukte betegnelsen serien.

6800 Ultra bruker mye strøm, mens 6800GT har et mer akseptabelt strømforbruk og varmeutvikling. Da ser jeg ingen grunn til at ikke 6800GT skal fungere i en shuttle, mens du sier at han ikke skal tenke på å kjøpe nvidia til shuttle. Det syns jeg er feilinformasjon og litt provoserende. Hadde du heller sagt som du sa senere at ati sine kort ofte kan være mer egnet til shuttle da de har en tendens til å støye litt mindre og kan også bruke litt mindre strøm så hadde det vært mye bedre. Kommentaren din oppfattet jeg som generaliserende, provoserende og for å være helt ærlig en smule kunnskapsløs.

Lenke til kommentar

Ok, kan ta kritikk for den kommentaren, men hvis man har litt vett i huet så skjønner man jo at jeg krydra litt veldig når jeg sier at kortene bråker som en flyplass og er "gigantiske". En flyplass bråker ganske mange tusen ganger mer enn et skjermkort, og jeg antok bare at de fleste skjønner dette. Jeg ville rett og slett bare få fram at nvidia bråker mer, ihvertfall den siste generasjonen kontra ati sin siste generasjon, og det er et faktum.

De bruker også mindre strøm, det ser du jo tydelig ut fra den grafen du kom med.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Jeg ville rett og slett bare få fram at nvidia bråker mer, ihvertfall den siste generasjonen kontra ati sin siste generasjon, og det er et faktum.

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en nøye titt på den støytesten jeg la ved posten min og sett at det ikke nødvendigvis er riktig. Det kortet som støyet mest av alle var faktisk et x800xt pe kort som du kan se og utover dette er det ganske forskjellig hvilke kort som støyer mest. Du kan få ganske så stille kort fra nvidia og skjønner du. Det er store forskjeller fra produsent til produsent.

Lenke til kommentar

Jesus for en sta fyr... De eneste nvidia kortene på den lista som har akseptabelt støynivå er de med tredjeparts vifte som ABSOLUTT IKKE PASSER I SHUTTLE. Kan du fatte det? ATI sin referansevifte til x800 er veldig liten og støysvak som pokker. de ligger på 1,6-1,8 i lista der. Det første nvidia-kortet som passer i shuttle der er vel asus v9999 som har en støyverdi på 2,3. Ok????

Lenke til kommentar
Jesus for en sta fyr... De eneste nvidia kortene på den lista som har akseptabelt støynivå er de med tredjeparts vifte som ABSOLUTT IKKE PASSER I SHUTTLE. Kan du fatte det? ATI sin referansevifte til x800 er veldig liten og støysvak som pokker. de ligger på 1,6-1,8 i lista der. Det første nvidia-kortet som passer i shuttle der er vel asus v9999 som har en støyverdi på 2,3. Ok????

Jaja.. Dette blir meningsløst. Jeg ser at vi ikke kommer noen vei. Det er i allfall nok av folk som har kjørt GT kort i shuttle med hell. Et standard 6800 eller 6800LE vil nok gå som en kule. Så får folk avgjøre selv. Jeg sier ikke at ikke ati er et godt valg, men jeg syns ikke det er riktig å uteukke nvidia som du gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...