wildv Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Mitt neste, og forhåpentligvis siste prosjekt med min Shuttle SN41G2 er å sette inn et Radeon 9800Pro All-In-Wonder kort. En overkommelig oppgave i utgangspunktet tenker du... Men jeg vil få gjort noe drastisk med støynivået også! Har prøvd et lignende kort i maskinen tidligere, og oppdaget raskt at den fabrikk-monterte kjøleren bråkte noe j*****! De er ikke særlige støysvake i utgangspunktet, og det gjør ikke ting bedre at det kun blir noen få millimeter klaring fra viften og kabinett-veggen. (Plasseringen av AGP-porten må vel være den største svakheten med Shuttle??) Tenkte jeg skulle kopiere denne typen: http://www.freewebs.com/sb65g2/zalmanzm80chp.htm Men er litt usikker på om et 9800pro-kort vil være for varmt... Min 120mm SilenX vifte flytter jo likevel en god del luft da! Finnes det noen andre gode alternativer? Feel free to help me out! Lenke til kommentar
BuZ Driver Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Morro å lese om prosjektet ditt da jeg nettopp nå er på vei til posten for å sende inn til reklamasjon mitt Radeon 9800 pro kort som jeg har hatt stående i en shuttle sn41g2 en måneds tid. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre når tilbakemeldingen fra mpx kommer, men mitt problem har vært artifacts i store mengder. De fleste forum jeg har lest om dette på sier at det kommer pga varme, og ikke pga strøm. Jeg har testet kortet i en maskin som garantert gir nok strøm, og samme problem oppsto der. Jeg har derfor konkludert med at det er pga varme. Er uansett hypp på å sette inn ett annen skjermkort en det som er onboard, men er nå litt usikker på om jeg en gang til skal gå for radeon 9800 pro. Er dette ett prosjekt du kommer til å gjennomføre i nærmeste framtid er jeg meget interessert i å høre hvordan det går, da jeg også har vurdert å modifisere kjølingen på mitt forhåpentligvis nye kort etter at reklamasjonen er godkjent...... Lenke til kommentar
wildv Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Jeg kommer til å gjennomføre dette så fort kortet kommmer i posten. Har allerede skaffet meg en Zalman heatpipe til 300 kroner som skal bli offer for stikksaga mi!! Utfordringen er spesiellt stor fordi det er et AIW-kort vi snakker om. Derfor stikksag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå