christian232 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg blir visst aldri ferdig med å lure på ting og tang ang denne maskina. Har lest en del i forumet og da snakkes det om SPDIF, lurer veldig på hva dette er, og hva kan det brukes til? Flott om noen vil dele kunnskapen Endret 22. november 2004 av raffegutten Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 S/PDIF S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is a standard audio transfer file format. It is usually found on digital audio equipment such as a DAT (Digital Audio Tape) machine or audio processing device. It allows the transfer of audio from one file to another without the conversion to and from an analog format, which could degrade the signal quality. The most common connector used with an S/PDIF interface is the RCA connector, the same one used for consumer audio products. An optical connector is also sometimes used. Flott om du tok til deg kunnskapen om www.GOOGLE.com også Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 S/Pdif er en digital audio utgang, som du kan føre digitale audio tracks til en decoder (fks forsterker med digital inngang) Pluggen du kobler til headset'et i G556'en er den samme pluggen som leverer optisk digital lyd ut. Du må kjøpe deg en overgang fra jack-optisk utgang til toslink utgang. Clas Ohlson har dette for 60 spenn tror jeg Richard Lenke til kommentar
brabra Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tror ikke det er optisk utgang på g556. I allefall ikke G551. Hvis du søker i forumet kommer det frem at du må bruke en 3,5mm plug med 3 streker på, lignende den du kobler et videokamera til tven med. Står bedre forklart i forumet. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er vel kanskje 1557 som har optisk utgang? Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Tror ikke det er optisk utgang på g556. I allefall ikke G551. Hvis du søker i forumet kommer det frem at du må bruke en 3,5mm plug med 3 streker på, lignende den du kobler et videokamera til tven med. Står bedre forklart i forumet. Det er optisk 3,5mm jack plug på G556Pro. Jeg kjørte ihvertfall signal ut av den pluggen igår på min ECS laptop. Parallell port Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang) Mikrofon inngang Utgang for ekstern skjerm TV-utgang (S-video) Richard Lenke til kommentar
mr_skutle Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det er ikke optisk (rødt lys) utgang på G556E! Du bruker bare en videokamerakabel, alt dette står andre steder i forumet... Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det er ikke optisk (rødt lys) utgang på G556E! Du bruker bare en videokamerakabel, alt dette står andre steder i forumet... Mottatt!, Melding slutt! *kick my self* Richard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå