kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvordan kan jeg ordne slik at office installeres automatisk på en profil når maskinen blir startet. Maskinen står i ett nettverk med en dhcp og dns server. Vil at når klientene logger seg på så blir office automatisk installert Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har selv kun erfaring med Novell sin løsning av dette som kalles NAL. Microsoft sin Active Directory takler dette (etter hva jeg har hørt), men har ikke prøvd dette selv. Er en del å sette seg inn i, men sjekk ms.com eller novell.com og les deg til det du trenger.... For å bruke NAL objekter må du ha en helt "ren" pc uten noe installert på, så tar du et bilde av pcen før og et etter du har kjørt installasjonen av f.eks office. Når bruker dobbeltklikker på office ikonet så ruller NAL ut filer og register endringer. Leste og i pc world om et gratisprogram som du kunne sette opp til å installere windows med service pack psv med en gang, vet ikke om du kan legge med office i dette også.... Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det kan du gjøre enten med 3. parts software, eller via pålog- script som sjekker etter f.eks katalogstrukturen til office. Eller så kan du bruke policy i Active Directory. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Policyene i AD er fine for dette, du kan velge programmer som skal være installert på en maskin, og hvis dem ikke er installert så vil dem bli innstallert når du vil at det skal bli gjort. Eventuelt så har man jo f.eks norton ghost som man kan bruke til å replikere fulle installasjoner omkring noe som og er ganske kjekt. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Lite tips: Du kan sette policien i AD slik at programmet er tilgjengelig for brukeren men blir ikke installert før de faktisk skal bruke det, kan være kjekt hvis du har mange brukere i nettet. Programmet ligger som vanlig under menyen , men installeres ikke før de starter det. Det sparer en del båndbredde når folk logger seg på på morran..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Først må du lage et administrativt share på serveren der office pakken innstaleres ved å skrive setup.exe /a der du velger nettverkssharet som path til innstalasjonen. I Group Policies Object velger du under det policyen du har til brukeren og velger computer setting for maskin innstalasjon eller user configuration for brukerpålogg. Jeg foretrekker user configuration for det skaper minst trafikk ved en restart av maskinen. Under der har du et valg for Software settings -> Software instalations. Her velger du en ny package og browser til den filen som skal kjøres under pålogg til brukeren. Velg den rette .msi filen og bruk published rule for deployering av Office. Da legges Office ikonene som vanlig på start knappen, men instaleres ikke før brukeren trykke på f.eks. Word. Ghost eller noen 3. parts programmer er ikke nødvendig og veldig dårlig forslag til deployering av office, når Windows gjør dette mye bedre. Ved å laste ned Office resource kit, kan du lage en mst fil med alle innstillingene til office som brukeren trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå