kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvordan kan man ordne slik at hver gang en bruker logger seg på så kommer det opp en melding som for eksempel "god dag" eller lignende. Vet at dette kan gjøres som et logon script men vet ikke hvordan Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvilket scriptespråk snakker vi? Hvis det er ASP så kan jeg hjelpe deg. Med SQL eller arrays? Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 så mye peiling har jeg ikke. har satt opp ett nettverk med en server. På serveren er det satt opp dns og dhcp.. Det jeg vil er at serveren skal sende ut beskjed (god dag f. eks) til alle brukerne hver gang de logger på.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 hmmm få noen til å lage en .exe fil med den beskjeden du vil ha, så legger du bare til \\server\share\fil.exe i logonscriptet... men du bør ikke sende slike beskjeder vd pålogging... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Snakke vi om når en logger på selveste webserveren eller når de entrer en webside? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 er vel bare en domene-server dette... Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 vi snakker om når de logger på sin profil.. hadde denne oppgaven på en examen en gang og vil friske opp litt.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 vi snakker om når de logger på sin profil.. hadde denne oppgaven på en examen en gang og vil friske opp litt.. logger seg på sin profil? hvordan logger man seg på en profil? Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Har satt opp en server med dns. dhcp. og active directory. I active directory har jeg laget forskjellige brukere. Disse brukerne bruker klientene når de logger seg på på de andre maskinene Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tenker du på sånn DHCP server der alle profiler er? Sånn derre skolen bruker? det du lagrer lagres på serveren og kan få tilgang fra alle pc'er når du logger deg inn. Sånt vi snakker om? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 de logger seg da på domenet, IKKE profilen, en profil er der f.eks skrivebord, mine dokumenter osv er lagret Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 whatever.. Men e det mulig å lage et sånt script på en enkel måte. og hvor må jeg legge det for at alle skal få det opp når de logger seg på.. Det skal ikke legges på hver maskin. Alt skal ordnes på serveren Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 legg det her: C:\WINNT\SYSVOL\sysvol\navn_på_nettet\Scripts men du må også legge det til hos brukerene, har du laget fila script.bat så legger du til det under profile/logon script Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå