Deelay Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg har problemer med bakgrunnsbilde på siden min! Jeg buker et ekstern .css-dokument til stilarket og skriver dette i html-dokumentene: <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="stiler.css" /> I .css-dokumentet skriver jeg: body {background-image:url('multimedia/bakgrunn.jpg')} Vanlig farger går, men ikke bilder! Ser dere noen feil? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er i utgangspunktet ikke noe feil med koden din (som jeg kan se nå), kanskje du kan linke til sida..? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) background: url(../images/h1Logo.gif) mao fjern ' ' Endret 22. november 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Nei, har ikke funnet noe feil der jeg heller! Får prøve å feilsøke videre da! Jeg har ikke spesiell lyst til å legge ut hele siden se! Er en skoleoppgave å jeg vil ikke ha den på nett åpen for alle før jeg er ferdig! Lenke til kommentar
schjell Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Ser ikke noe umiddelbare feil, men søkte litt og fant andre som har brukt denne typen code (jeg bruker ikke akkurat denne commandoen selv ennå)... Det jeg kunne se er at du ikke har avsluttet setningen... altså du mangler ";" En annen ting er at jeg så andre steder er at de ikke bruker ' ' ... Kanskje det kan gi utslag? Mitt forslag blir da: body {background-image:url(multimedia/bakgrunn.jpg);} Endret 22. november 2004 av schjell Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Hjalp ikke å fjerne ' forresten! Heller ikke semicolon! Endret 22. november 2004 av Oxido Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er i utgangspunktet ikke feil å bruke enkle fnutter, men de skaper litt problemer i eldre browsere, har jeg hørt. Men hadde du hatt muligheten til å vise oss sida? Kan være mye rart som gjør at ting vises feil... Lenke til kommentar
schjell Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 En liten ting til.. Urlen er ikke Case Sensitive da? altså du må passe på å bruke nøyaktig filnavn (store og små bokstaver slik filnavnet tilsier) En del servere reagerer på forskjell mellom store og små bokstaver. Så sjekk at fila ligger der akkurat slik du har skrevet inn navnet! Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Jo, den er case-sensitiv.... Har vært forsiktig med å få rikktig filnavn.... Men, når du nå sa det, så merket jeg meg at filendelsen også var det! Så nå funker det! Takk for påminnelsen! Og sorry for et sånt fille-spørsmål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå