kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvordan kan jeg ordne slik at office installeres automatisk på en profil når maskinen blir startet. Maskinen står i ett nettverk med en dhcp og dns server. Vil at når klientene logger seg på så blir office automatisk installert Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvis du i tillegg har en domeneserver med Active Directory kan du sette opp dette med hjelp av GPO, veldig enkelt og fungerer bra. Hvis du ikke har en domeneserver med Active Directory kan jeg nok ikke hjelpe deg Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 active directory er installert med domene server... kan du skrive steg for steg hva jejeg skal gjøre så¨vil jeg bli deg dypt taknemmlig Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Alle maskinene som skal ha automatisk office må ligge i en OU, i denne OU'en må det ikke ligge maskiner som ikke skal ha det. Høyreklikk OU'en -->Propertis-->Group Policy-->New. Gi GPO'en et passende navn og klikk Edit. Så går du til Sowftware Settings under Computer configuration, høyreklikker Software Installation og velger New-->Package. Så må du navigere fram til der hvor msi fila til office ligger, den må da ligge på et område som alle har rettigheter til. Til office så har du mange forskjellige msi filer avhengig av hva som skal installeres, data1std.msi inneholder standard komponentene (word, excel, powerpoint og outlook tror jeg) Håper det hjelper deg på vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå