Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre????

Anbefalte innlegg

Jeg partisjonerte C: og delte den i 2 med partitionMagic7.0 så gjorde jeg en feil så c: ble på 1.99 GB og f: ble på 38 GB, så er det noen som veit åssen jeg kan forandre c: til 8-10 GB eller no?

Eller er det noe jeg kan gjøre så det blir som det var?

Også en ting til, når jeg installerte windows xp så måtte jeg legge det oppå det gammle oprativsystemet, har det noe og si eller må du gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Partition Magic igjen til å resize C:

Dette med hvordan du skal legge inn OS kommer an på hva du vil oppnå. Du kan ofte velge mellom oppgradering (hvis begge er på samme språk) eller å legge inn OS ved siden av det eksisterende. Ved å ta siste løsning har du fordelen av at du kan velge hvilket OS du vil kjøre seinere, kan være greit hvis et spill/program ikke funker i XP. Oppgradering kan også ofte by på problemer - gjerne bedre med formatering og clean install

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-05-28 20:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 20:20, TranceCom skrev:

men problemet er at pc´en finner ikke cdrommet etter att jeg har formater hardisken, har ikke drivern på diskett!

er det noe sted på nettet hvor jeg kan finne noen drivere? har toshiba cd rom!

Hvis du snakker om DOS så trenger du driver til cd-rom, men hvis du derimot booter med windows cd'en så burde det gå greit. Eller har du veldig spesiell cd-rom?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 20:40, TranceCom skrev:

jeg kommer ikke inn i setup´en så jeg får ikke boota, det er vell ingen annen måte og boote fra eller?

Du må slå på booting av cd-rom i BIOS.

I tillegg må windows-cd'en være bootable. WinXP skal være bootable (ihvertfall hvis den er orginal)

Alternativt må du bruke boot-disketter, kan lastes ned hos Microsoft

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...