DarkSlayer Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg forsøker ofte å se muligheter i ting(stakars den bedriften som en dag ansetter meg, de skal få slite hehe). Så jeg tenkte en dag. Vi har ørten små teite dingser ... hvorfor ikke putte alt inn i et? Mobilen er et godt utgangspunk. Den har tlf, kan sende mld, har klokke, kalender, mp3-spiller, kamera, video, notisblokk osv. Mobilen gjør ganske mye idag, og da må jo målet være å utvide bruksområdene. Jeg har med aldri klokke lenger f.eks. Den er på mobilen. På mobilen så kan jeg også bytte minnekort ... så her har vi en mulighet for "harddisk" ... mangler bare overgang til usb og stort nok minnebrikke. Det er ir på den ... den burde kunne kontrollere ørten fjernkontrollere ... teoretisk. Hva med visa på mobilen? eg sliter litt med å finne ut hvordan man skal bruke mob til å betale med. ID burde vært der. Ta alle de tingene som er i nokia 6230. Se nokia for detaljer. forbedre alle de punktene (kamera, video, mp3 osv ++ ) Hvilke ting ønsker vi i supertingen vår? Kamera - slik som cannon ixus f.eks videokamera - slik som et skikkeligt kamera, ikke 4min piss Harddisk - eller masse minne, dødsmasse minne fjernkontroll til tv, stereo, dvd, vcr, garasje, bil, osv osv gps - med kart fancy kalkulator visa, mastercard sas eurobonus kort tippekort div andre lure kort nøkler? ID Tilkoblingsmuligheter gsm w-lan lan usb bluetann firewire? øretlf mikrofon? lyd-inngang og utgang ir mulig andre radio for fjernkontrollere Mange av tilkoblingene kunne sikkert vært løst med overgang fra mobil-plug -> til den plugg du trenger... Denne idee'en er jo rimelig langt unna ... men burde teoretisk være mulig å komme ganske langt på endel av de punktene. hmm hmm Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 I starten hadde me ikkje SMS, MMS, kameramobil, mp3 på mobil, bildemeldingar osv...utviklinga går den veien med at alt puttes i ein enhet, men ein enhet som har mp3-spelar, mobil, videokamera, digitalkamera og bluetooth vil trekke ein del batteri, og med dagens kapasitet tviler eg på det funker. I dag er det ingen mobilar som kan erstatte eit videokamera, kvalitets mp3-spelar eller digitalkamera. Dei har alle funksjonane, men er langt bak i kvalitet. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 det har jo vært snakk om å få ett tlf nr på f.esk brusautomater, parkerings autometer etc..slik at du bare kan sende en mld til en brusautomat og betale på den måten. greit for oss som ikke liker kontanter Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 I starten hadde me ikkje SMS, MMS, kameramobil, mp3 på mobil, bildemeldingar osv...utviklinga går den veien med at alt puttes i ein enhet, men ein enhet som har mp3-spelar, mobil, videokamera, digitalkamera og bluetooth vil trekke ein del batteri, og med dagens kapasitet tviler eg på det funker. I dag er det ingen mobilar som kan erstatte eit videokamera, kvalitets mp3-spelar eller digitalkamera. Dei har alle funksjonane, men er langt bak i kvalitet. samsung har da vitterlig en mobiltelefon med 7megapixel kamera Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 jepp - kvalitet på funksjonane sliter de med. Den største harddisken de muligens kan få plass til er de microharddiskene på 4GB ... eller minnebrikke på 4GB ... finnes det ikke flash brikker med større kapasitet? Da mangler man bare usb tilkobling, og enten en mulighet som identifiserer mobilen som lagringsenhet, eller netverksenhet ... m ftp server. Kamera må gå an å få bedre. Tror grunnen til at videokamera ikke er bedre enn det de er, skyldes båndbredde internt ... muligens. Må gå an å fikses. Hadde tv, hifi og andre ting kunne bli styrt av bluetooth så ligger fjernkontrollmuligheten der .... Vet ikke om det er mulig å få wlan inn i en mob ... men det kunne vært interessangt. om mobilen blir litt større så er vel det ok. den 6230 syns jeg er for liten uansett. vond å trykke på. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Tørr jeg spørre hvordan du hadde tenkt å få moben ned i lomma? Den blir jo enorm... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) det har jo vært snakk om å få ett tlf nr på f.esk brusautomater, parkerings autometer etc..slik at du bare kan sende en mld til en brusautomat og betale på den måten. greit for oss som ikke liker kontanter Dette er jo oppe og går allerede. I hvertfall hadde vi den muligheten når jeg tjente fedrelandet oppe i Kirkenes. EDIT: Det gjaldt brusautomater. Endret 23. november 2004 av kpolberg Lenke til kommentar
Folo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 det har jo vært snakk om å få ett tlf nr på f.esk brusautomater, parkerings autometer etc..slik at du bare kan sende en mld til en brusautomat og betale på den måten. greit for oss som ikke liker kontanter Dette er jo oppe og går allerede. I hvertfall hadde vi den muligheten når jeg tjente fedrelandet oppe i Kirkenes. EDIT: Det gjaldt brusautomater. ok, mulig det var slik jeg hørte om det, dumt at det ikke har blitt mere utbredt da, (kanskje det ble for dyrt for staten å frakte mynter så langt nord ) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Bilde med holografisk 3d bilde som har støtte for wlan g standard, etc. Mobilgreier (bruker handsfree for å ringe) ørten tusen gb pixler på kameraet, kjørte xp "de de kjører om noen tusen år", non millioner ghz, flere millioner tb minne Dette ble bare teit :!: Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mulighet til å styre alskens apparater via IR er også mulig nå. En jeg kjenner hadde lastet ned et program til sin 3650 som gjorde det mulig å skifte kanal på både tven og stereoen min (noe dusten benyttet seg flittig av... når det ikke passet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå