johnohod Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Den gode gamle Stronghold Crusader CDen min som har vore med på mang eit multiplayerslag har etterkvart fått en del ripar etc. Av den grunn kunne eg gjerne tenke meg å kopiere denne. Er dette mulig å få til? Lovlig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 hmm nero pleier å funke til slikt det er lov å ta kopi til EGET bruk... Lenke til kommentar
spiro Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Clone CD er glimrende til slikt. Husk bare at det er kun lov å ta kopi til eget bruk som det ble nevnt i forrige post. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Takker for tips. Skal prøve Clone CD. Har prøvd med Nero, men det går ikkje. Det er til eget bruk ja. Surt å evt. måtte kjøpe spillet en gang til dersom cden blir ødelagt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Lovlig er det ja, men er det i strid med retningslinjene til forumet? Informasjon om korleis du kopierer ein CD kan jo brukast til piratvirksomhet. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Alcohol 120% er et bedre prog det dette! Prøv det ut! Kan sjekke ut D-Tools. Lenke til kommentar
spiro Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Lovlig er det ja, men er det i strid med retningslinjene til forumet? Informasjon om korleis du kopierer ein CD kan jo brukast til piratvirksomhet. Det ville overraske meg alvorlig mye. Man har etter loven full anledning til å ta så mange kopier av en cd man bare vil. Programvaren vi her har omtalt er også stuerene. Hvis det er retningslinjer som sier at vi ikke har lov til å diskutere dette syns jeg reglene er for stivbeinte. Hadde vi derimot diskutert hvor man enklest distribuerer kopiene videre via ftp eller annen fildeling vil det være en helt annen sak. Edit: Se forøvrig reglene om dette her. Tror vi er på det rene. http://forum.gamer.no/index.php?act=boardrules#pirat Endret 22. november 2004 av xlnt Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Clone CD gikk dårlig. Cden funka ikkje. Prøver D-tools Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Fillern, det var for seint. Orignal cden er ødelagt Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg tror du står fulgt i din rett hvis du kopierer CD'en fra en annen hvis du eier en orginal selv. Eventuelt kan du ta kontakt med distributør og høre etter hva det koster å få erstatten en CD, dvs sende inn orginalen og få en ny i retur. Lenke til kommentar
LuggagE Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Så ikke posten din før nå, sorry = / Bruk free-ware programmet (hvertfall trial version) Cd-r-win (husker ikke hvordan det staves). Lag en ISO-fil av spillet, brenn ISO filen på en cd eller kjør ISO filen i Deamon-Tools. LYKKE TIL! Du kan eventuelt laste ned warez-versionen, siden du allerede har spillet? *Beveger seg ut på farlig grunn* Lenke til kommentar
spiro Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg tror du står fulgt i din rett hvis du kopierer CD'en fra en annen hvis du eier en orginal selv. Det tror jeg også. Poenget er at du har betalt for en lisens til det programmet du bruker. *Beveger seg ut på farlig grunn* Indeed Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Clone CD gikk dårlig. Cden funka ikkje. Prøver D-tools D-Tools er for a mounte .ISO-fila du lager i Alcohol 120% altså!! Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Trur løysinga blir å kopiere orginalcd hos en venn. Blir nok det enklaste. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Om CDen er så skadet at den ikke kan leses er det ingen andre håp enn å prøve å kjøpe et slikt "Cd repair kit" fra Expert (eller andre selgere). Men jeg garanterer ingen ting. Det koster forøvrig litt over 400 kr, men kan til gjengjeld brukes på flere plater. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Om CDen er så skadet at den ikke kan leses er det ingen andre håp enn å prøve å kjøpe et slikt "Cd repair kit" fra Expert (eller andre selgere). Men jeg garanterer ingen ting. Det koster forøvrig litt over 400 kr, men kan til gjengjeld brukes på flere plater. Eller kjøpe en tannkrem tube til 10,- den gjør samme nytten Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Om CDen er så skadet at den ikke kan leses er det ingen andre håp enn å prøve å kjøpe et slikt "Cd repair kit" fra Expert (eller andre selgere). Men jeg garanterer ingen ting. Det koster forøvrig litt over 400 kr, men kan til gjengjeld brukes på flere plater. Eller kjøpe en tannkrem tube til 10,- den gjør samme nytten hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå