knutby Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Bare så det er sagt så kan jeg ikke noe om biler, ABSOLUTT ingen ting.. Det har seg sånn at jeg eier en Ford fiesta 1.1 1986. Har hatt den i litt over et år nå og den har gått helt fint. Helt til i forrige uke.. Saken er at den går så ufattelig treigt, da mener jeg at den sliter med å komme opp i 70kmt på flat vei når jeg akkurat har hvert i en bakke. Oppoverbakker (E6) 60-70kmt Rettflate 80kmt nedover maks 110kmt I fjord var det helt anderledes da gikk det i 80-90 oppover og 110 på rettstrekk og 130 nedover.. Prøvde med sånn kondensfjerner men det virka ikke. Oljen er skifta. I tilleg må jeg starte 10-20 ganger for å få liv i den og det er kjedelig;) Kan en motor bli dårligere? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 ja. en motor kan bli dårligere! ... den kan faktisk ryke sund!... men sjekk bensinfilter ... luftfilter... gasser kan være "tett" ... kan være en ide og rense gasseren.. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Stapp i ei flaske forgasser rens i bensintanken, ta opp fordeleren og se om rotor og lokk har slitasje på kontaktflatene, og sjekk luftfilteret. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hadde et liknende problem, skifta bensinfilter så gikk den som ei klokke igjen. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 *teste* tar det lang tid foresten? tenker på prisen hos verkstedet. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Forstod ikkje heilt eseløreinnlegget ditt. Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Eneste løsningen jeg kan se er å få kastan på skroten så fort som mulig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Nå har det seg slik at modern har helt lik bil.. Uheldigvis.. 86' modell og allting... Hun støtte på det samme problemet tidligere i år... Det viste seg at topplokket var rusta til helvete i vold... Bruk 200 spenn og 2 timer på å skifte det ut, og du har en ny bil - forhåpentligvis Lykke til! Mvh, Quintilian Lenke til kommentar
knutby Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Wey! fått fiksa det nå. Var noe med at den gikk på 2 sylindere og forgasser mått justeres. Kosta en tusning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå