Lettpåfot Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg har et ABIT NF7-S2.0 HK, XP-M2400+ CPU og GG 6800LE skjermkort. For litt siden fikk jeg ny vifte til kjøleren, samtidig som jeg skulle montere denne benyttet jeg sjansen til å skifte kjølepasta (var klar over at jeg hadde brukt for mye sist gang). Når alt dette var gjort ville ikke maskinen starte igjen, det gjør den ennå ikke... Hovedkortet starter, CD.ROm etc. virker, men HK gir ikke lyd fra seg og skjermen får ikke noe signal. Det virker som om HK bare stopper opp.. Jeg har prøvd å fjerne alle komponenter, ta ifra hverandre og sette sammen igjen etc. Jeg klarer ikke å se noen skade på CPU, og kjøleribba blir normalt varm når maskinen går. Jeg har sjekket kabelen mellom HK og skjerm... HVA ER GALT????!!! Hmm, noen måte å sjekke om HK eller CPU er kortsluttet eller skadet? Endret 22. november 2004 av Lettpåfot Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Tja, du må nok bruke den kjente gamle elimineringsmetoden her altså. funker slik : Demonter maskinen HELT. Sett sammen bit for bit, sett i hk'et, sjekk at du har ALLE skruene riktig plasert. Sjekk også på hovekortet at du ikke har skadet noe eller bøyd noe. Sjekk at du ikke har bøyd noen pinner på CPU, ikke sølte noe kjølepasta eller lignende. Og, koble opp med minimalt utstyr, altså, ingen ekstra kort du ikke trender, kun èn ram brikke, ingen hardisk, skjerkort, ingen tileggskort. Koble til også absolutt minimalt med kabler. Funker det da, får du bare legge til èn ting etterhver, så finner du ut hva som har skapet problemet. Det vil også være en fordel om du kan sjekke ut utstyret ditt i en annen maskin. Altså minne/skjermkort/cpu. Ikke alle som har mulighet til dette, men hvis du har, gjør det. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå