Heia Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei.. Planlegger å kjøpe noen dvd'er fra amazon.co.uk, jeg vet at de ved bestilling derfra kan splitte opp forsendelsen slik at en holder seg under den (idiotiske) 200kr grensa, men det som jeg har tenkt å bestille er bla. en dvd box som inneholder 7 dvd'er, den koster ca. 40£.. Noen her som har erfrainger når det gjelder slike bestillinger derfra? Kan de splitte opp dvdboxen i flere forsendelser? Lenke til kommentar
wang Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Trot ikke du kan dele oppp dvd bokser. Et alternativ er å skaffe seg en postboks i Sverige . Der er det en høyere grense fra USA og ikke noe grense innad i EU(tror jeg), Men det forutsetter at du bor sånn nogenlunde i nærheten av grensa. PS: Aldri prøvd dette, men har hørt om det fra flere folk så de bør stemme. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det går an at pakken adresseres til feks. " navnet ditt, post restante, Strømstad ". Så henter du det der, men da må jo grensa mellom England i dette tilfellet og Sverige være mer enn Kr.200 da. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har hørt om flere som "deler" en forsendelse, slik at prisen pr pers havner under 200,- Hvordan en går fram for en slik løsning på Amazon, er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tror neppe de kan splitte opp dvd-sett, er tross alt ett produkt. Moms må du i alle fall betale hvis du bestiller fra dem, jeg bestilte noen bøker til ca. 250 kr og jeg fikk et pent gebyr jeg måtte betale før jeg fikk hentet dem. Først etterpå jeg husket at bøker skal være momsfrie, men det er ikke så mye å gjøre med nå. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Bor på sørlandet, så post restante Sverige (Strømstad) går nok ikke...Kanskje post restante Hirtshals er en mulighet, skal snart til Danmark.. Lenke til kommentar
Brennende_Engel Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det siste jeg hørte angående sånt, var at Posten har lansert "forenklet" fortolling for varer med verdi opp til kr 1000,- - dvs - Amazon trekker fra britisk moms på 17,5% - Posten tar imot pakken, fortoller den, legger 24% norsk moms på toppen av pris før moms dog med frakt, og du får et brev som sier at du må betale fortollingsgebyret på kr 79,- pluss denne momsen. Mitt søskenbarn fikk et brev angående dette. Så da får du regne på det, om prisen uansett blir lavere i enn kjøp fra butikk i Norge, vil det jo lønne seg. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Det siste jeg hørte angående sånt, var at Posten har lansert "forenklet" fortolling for varer med verdi opp til kr 1000,- - dvs- Amazon trekker fra britisk moms på 17,5% - Posten tar imot pakken, fortoller den, legger 24% norsk moms på toppen av pris før moms dog med frakt, og du får et brev som sier at du må betale fortollingsgebyret på kr 79,- pluss denne momsen. Mitt søskenbarn fikk et brev angående dette. Så da får du regne på det, om prisen uansett blir lavere i enn kjøp fra butikk i Norge, vil det jo lønne seg. Den dvdboxen som skal bestilles er ikke å få kjøpt i Norge, så sammenligning blir vanskelig.. -Ok, Amazon trekker fra 17.5%vat -Posten legger på moms, på pris + frakt.. -Posten krever meg for fortollingsgebyr på 79kr (hvis beløpet er under 1000kr... Da får jeg finne frem kalkisen og regne litt.. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Den eneste formen for splitting av bestillinger Amazon'ene (.com, .co.uk, .de, .fr, co.jp) bedriver, er muligheten for å velge mellom å vente til alt som er bestilt er på lager for å sende det samlet, eller å sende etter hvert some det blir tilgjengelig. De deler ikke opp box-sets (og jeg vet heller ikke om noen større netthandlere som gjør det; Kjenner vel egentlig bare til steder som selger piratutgaver som gjør sånt). Men det kan være verdt å sjekke litt rundt for å se om Amazon er billigste alternativ (oppgir du hva du er ute etter er det kanskje noen som hjelper med dét). Om du også oppgir om du må ha R2UK-utgivelse, eller om du har R1-mulighet (eller fra andre land i Europa er ok) så kan det tenkes det blir mindre dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå