kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har satt opp ett netverk med en server og en client... På serveren har jeg satt opp dhcp og dns... Nettverket er ikke tilkoblet internet.. Kan jeg sette opp intranet uten internet og hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Du har satt opp eit intranett, du! Intranett er eit internt datanettverk som nyttar teknologi frå Internett. Til dømes: TCP/IP og liknande, Web-server, Epost, News, osb. Men definisjonspoenget er at tenesta er "lukka". Du må gjerne ha tilgang til Internett og likevel ha eit intranett i nettverket ditt... Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 du fatte vel ka æ meine.. Sette opp ett internt "internet" De fleste store bedrifta har det. Når du klikke på IE så e den første sia som kommer opp henta fra intranett. ikke internet. Vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Eg forstår bare det du forklarer... Kan det tenkast at du vil ha hjelp til å installera, konfigurera og drifta ein web-server for interne web-sider? Eller er det noko enklare du meiner? Kanskje du er på jakt etter tips om korleis du endrer startside i nettlesaren din? Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 ja du e inne på det der... ikke skifte startside men det andre.. veit du kor æ kan få informasjon om det.. eller kanskje du kan forklare? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Som fersk databrukar med kjennskap til Windows XP, ville eg starta her: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/sbs/default.mspx Denne programpakka kan du få for 4250,- eks.mva, om du kjøper den i lag med hardware: http://www.officeshop.no/prodSearch.asp?IT...lAction=details ..og du trenger ein ganske kraftig datamaskin, for å køyre denne programpakka... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Du vil ha eit intranett der du legger ut informasjon dei som bruker intranettet skal ha. Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 ja noe slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå