Ninjahamster Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Har en bærbar PC med SiSM650 skjermkort. Lurte på om noen vet om mulighetene for å få dette til å støtte DirectX 8.1 eller høyere? Eventuelt med flashing/firmware oppdatering? Her er link til skjermkortets spesifikasjoner: http://www.sis.com/products/chipsets/spec_comparison.htm Scroll ned til "SiS Intel Mobile PC Chipsets" så ser du det... Støtter kun DirectX 7.0, men vil så gjerne spille et spill som krever 8.1 Har søkt litt rundt omkring, men finner ikke stort mer info enn det som er på siden jeg viser til... Setter pris på alle svar Edit: SiSM650 er forsåvidt er chipset/hovedkort med integrert skjermkort, men det spiller ingen rolle i denne sammenhengen. Endret 22. november 2004 av DJ ZooL Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det går nok ikke å oppgradere hardwarestøtten, men det andre er en driverissue. Imidlertid vil du ikke få vesentlig ytelse uten hardwarestøtte for riktig DX-versjon. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Så det er med andre ord lite håp for meg å få det spillet til å funke? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Vil si det, ja. SIS650 er vel heller ikke et skjermkort, men et brikkesett med integrert skjermkontroller. Rett meg gjerne om jeg tar feil. Hadde en lappis med SIS650 i en periode selv. Om det var ønskelig å spille med denne gikk det på 640x400x16 med minimum detaljer og alt pent avslått. Da gikk det til nød med CMR2001 og Ghost Recon, men spesielt kjekt var det ikke. Særlig ikke når det stod ei lekekasse med 3.8ghz/R9800pro@max/1GB osv på loftet... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Så det er med andre ord lite håp for meg å få det spillet til å funke? ja, det går å spille. men du mister eventuelle effekter som kjører under 8 / 9. Dessuten vil kortet slite ganske kraftig med å rendre effekter.. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Og hvordan gjør jeg dette? Er jo verdt et forsøk Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har du innstallert siste DirectX? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Ja, men skjermkortet støtter det ikke, og det fører igjen til at spillet ikke vil kjøre. Om jeg har 9.0 eller 7.0 har med andre ord ingen ting å si for mitt skjermkort før jeg gjør noe mer med det slik at det på en eller annen måte kan kjøre 8.0 og oppover spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå